Pre model BMW M4 CSL špeciálne upravená pohonná jednotka vychádza z rovnakého vysokootáčkového šesťvalcového radového motora s technológiou M TwinPower Turbo, aký sa nachádza v pretekárskom vozidle BMW M4 GT3. Jeho značné výkonové rezervy umožnili veľký nárast výkonu bez toho, aby museli robiť nejaké ústupky v stabilite alebo odolnosti.

BMW M4 CSL.
Zdroj: BMW

Kľúčom k tomuto nárastu výkonu bolo zvýšenie maximálneho plniaceho tlaku dvoch mono-scroll turbodúchadiel z 1,7 baru na 2,1 baru a špecifické vylepšenia ovládania motora. Motor modelu BMW M4 CSL vyvinie maximálny krútiaci moment 650 Nm medzi 2 750 a 5 950 ot./min., jeho maximálny výkon 405 kW (550 k) vrcholí pri 6 250 ot./min.

Konštrukcia 3,0-litrového motora odvodeného priamo z pretekárskej verzie, sa zameriava priamo na vysoké otáčky a maximálny výkon. Uzavretá konštrukcia kľukovej skrine pomáha k zvýšeniu jej tuhosti, zatiaľ čo ľahký kovaný kľukový hriadeľ jej umožňuje zvládnuť extrémne vysoké úrovne krútiaceho momentu. Ďalšou špeciálnou vlastnosťou M je vnútro hlavy valcov vyrobené technikou 3D tlače. Systém chladenia aj prívodu oleja sú navrhnuté tak, aby zvládli vysoké výzvy, ktoré predstavuje jazda na trati.

Dvojitý výfukový systém s elektricky ovládanými klapkami a titánovým zadným tlmičom s minimálnou hmotnosťou navyše vytvára emocionálne príťažlivý zvuk motora inšpirovaný pretekárskym automobilom vytvorený špeciálne pre nový model BMW M4 CSL. Výkon motora sa prenáša na zadné kolesá cez osemstupňovú prevodovku M Steptronic so softvérom Drivelogic. Upevnenia motora a prevodovky vytvorené špeciálne pre tento model zaisťujú, že výkon motora sa výnimočne rýchlo a priamo premietne do dynamických jazdných vlastností.

BMW M4 CSL.
Zdroj: BMW

Pevnejšie spojenie motora a prevodovky s konštrukciou vozidla zreteľne cítiť najmä pri ostrej jazde. Zvýšená tuhosť karosérie, špeciálne upravená technológia podvozka. Rovnako ako motor v novom modeli BMW M4 CSL, ťaží z množstva vylepšených detailov, ktoré sa prispôsobili výkonnostným vlastnostiam pohonnej jednotky, aj technológia jeho podvozku. Úpravy zohľadňujú podstatné zníženie hmotnosti vozidla a špecifické vylepšenia tuhosti karosérie, čo umožňuje posunúť kombináciu pre automobily značky BMW typických vlastností ako obratnosť, dynamika a presnosť, do nových výšin.

Úplne novo navrhnutá rozpera medzi prednými tlmičmi umiestnená motorovom priestore zvyšuje tuhosť karosérie nového modelu BMW M4 CSL na vyššiu úroveň. Pomocou digitálnych modelov sa tvar hliníkových odliatkov medzi uloženiami pružinových vzpier a prednou časťou presne prispôsobili silám, ktoré vznikajú v rôznych jazdných situáciách. Špeciálne pre tento model vyladená kinematika náprav a nastavenie odklonu kolies, tlmiče, pomocné pružiny a stabilizátory upravujú presnosť riadenia, prenos bočných ovládacích síl v zákrutách, odozvu pruženia a tlmenia a postavenie kolies.

Špecifické odpruženie kolies sa v porovnaní s modelom BMW M4 Competition Coupé spojilo aj so znížením svetlej výšky o osem milimetrov. V zozname štandardnej výbavy špeciálneho modelu sa nachádzajú aj adaptívne M odpruženie s elektronicky ovládanými tlmičmi, elektromechanický posilňovač riadenia M Servotronic s variabilným prevodom a M karbón keramické brzdy. Verzia špeciálneho M integrovaného brzdového systému ponúka vodičovi vynikajúci cit v pedále aj pri posúvaní dynamických limitov a v nepriaznivých podmienkach na ceste.

Funkcia M Traction Control upravená pre používanie na okruhu. Štandardne dodávaná funkcia M Traction Control so špecifickým naladením pre používanie na okruhu umožňuje vodičovi nastaviť si individuálne hraničné hodnoty pre obmedzenie preklzu kolies. Na suchom povrchu pomáhajú nastavenia systému M Traction Control na hodnoty 1 až 5 vodičovi jazdiť kontrolovanými driftmi. Úrovne 6 až 10 sú založené na aplikácii vyvinutej pre pretekárov cestovných automobilov a berú do úvahy podmienky povrchu a teplotu pneumatík, aby sa maximalizovala trakcia a smerová stabilita.

Štandardne sa dodávajú aj unikátne kované M disky kolies z ľahkej zliatiny v exkluzívnom dizajne s priečnymi lúčmi (19 palcov na prednej náprave a 20 palcov vzadu). Sú obuté do pneumatík špeciálne vyvinutých pre tento model s rozmermi 275/35 ZR19 (vpredu) a 285/30 ZR20 (vzadu).

BMW M4 CSL.
Zdroj: BMW

Výbava navrhnutá tak, aby poskytovala pocit z pretekárskeho vozidla a zaručila každodennú použiteľnosť. Špecifické prvky výbavy dodávajú modelu BMW M4 CSL výraznú rovnováhu medzi purizmom športového vozidla, neobmedzenou každodennou použiteľnosťou a exkluzívnou prémiovou substanciou. Škrupinové sedadlá M Carbon pre vodiča a spolujazdca sa vyznačujú samonosnou štruktúrou CFRP a odstránením prvkov zvyšujúcich pohodlie. Majú pevný uhol operadla, pozdĺžne sa nastavujú manuálne a výška sedadla sa upravuje iba v dielni pomocou trojstupňového skrutkového spojenia.

Škrupinové sedadlá M Carbon majú tiež odnímateľné opierky hlavy a umožňujú integráciu systému šesťbodových bezpečnostných pásov. Dokonalú atmosféru na palube pre koncentrovanú radosť z jazdy pomáhajú vytvoriť aj M volant z Alcantary, antracitové čalúnenie stropu, ozdobné lišty v interiéri z uhlíkových vlákien, nápisy CSL na sedadlách, stredovej konzole a zadnom paneli, ako M-špecifické displeje. Štandardom je aj rozšírené použitie kožených prvkov Merino a M bezpečnostné pásy. V zadnej časti sa nachádzajú aj dva úložné priestory na prilby.

Riadiaci/ovládací systém upravený pre modely M obsahuje tlačidlo M Setup pre priamy prístup k mnohým nastaveniam vozidla a dve tlačidlá M na volante na uloženie preferovaných konfigurácií. Súčasťou štandardnej výbavy je aj systém M Drive Professional vrátane systému na analýzu driftov M Drift Analyzer a okruhové stopky M Laptimer, plus tlačidlo M Mode na aktiváciu nastavení ROAD, SPORT a TRACK. Rovnako štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional zahŕňa plne digitálne zoskupenie obrazoviek, ktoré tvorí prístrojová doska s 12,3-palcovou uhlopriečkou za volantom a 10,25-palcová stredová dotyková obrazovka.

BMW M4 CSL.
Zdroj: BMW

Medzi jeho funkcie patrí navigačný systém BMW Maps, inteligentný osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant, integrácia mobilného telefónu, možnosť telefonovania s bezdrôtovým nabíjaním a Wi-Fi rozhranie. BMW Head-Up Display s prvkami špecifickými pre modely M a zaznamenávanie jazdy BMW Drive Recorder tvoria súčasť ponuky na zozname doplnkov dodávaných na želanie. Rad prvkov zvyšujúcich komfort a asistenčných systémov pre vodiča namontovaných v modeli BMW M4 CSL sa zameriava na to podstatné, v súlade s jeho inteligentnou odľahčenou konštrukciou a puristickou koncepciou vozidla.

Štandardná výbava zahŕňa automatickú klimatizáciu, parkovacie snímače Park Distance Control, predný predkolízny asistent Front Collision Warning, výstrahu pred opustením jazdného pruhu Lane Departure Warning a informácie o rýchlostných obmedzeniach Speed Limit Info. Na želanie je k dispozícii dvojzónová automatická klimatizácia, alarm a asistenčné systémy vodiča Driving Assistant a Parking Assistant.