Divízia BMW M GmbH v rámci osláv 50. výročia od svojho založenia predstavuje vozidlo zo špeciálnej edície vychádzajúce z úspešných vysokovýkonných modelov v prémiovom segmente strednej triedy. Nový model BMW M4 CSL spája klasickú pretekársku vášeň s inovatívnou technológiou a vytvára nenapodobiteľný zážitok z výkonu. Vďaka výkonu novej úrovne a inteligentnej odľahčenej konštrukcii, konfigurácii s dvoma sedadlami, vylepšeniam podvozku špecifickým pre tento model a prvkom výbavy vybraným špeciálne pre toto vozidlo, sa zmyslom existencie nového modelu BMW M4 CSL stáva jazda na okruhoch.

Gény, ktoré nový model BMW M4 CSL zdieľa s pretekárskym súrodencom BMW M4 GT3, sa odrážajú aj v jeho výkonnostných schopnostiach. V testovacích jazdách na Severnej slučke okruhu Nürburgring zaznamenal model BMW M4 CSL najrýchlejšie časy na kolo v histórii sériových vozidiel vyrábaných spoločnosťou BMW Group. Na verzii trate tradične používanej na porovnávanie, ktorá má dĺžku 20,6 kilometra a nezahŕňa rovinku na úseku T13, sa čas zastavil na hodnote 7 min. 15,677 sekundy. Jeho oficiálny a notársky overený čas na kolo na 20,832-kilometrovom okruhu (úplné kolo) bol 7 minút 20,207 sekundy. Podobne pôsobivé sú aj zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a 10,7 sekundy pri šprinte z 0 na 200 km/h.

BMW M4 CSL.
Zdroj: BMW

Pretekársky charakter modelu BMW M4 CSL podporuje rokmi overená koncepcia, ktorá využíva odborné znalosti v oblasti vývoja a najnovšie technológie na vytvorenie fascinujúceho finálneho výsledku. CSL je skratka pre Competition, Sport, Lightweight (Preteky, Šport, Odľahčenie), pričom odkazuje na rozhodujúcu úlohu konštrukcie s minimálnou hmotnosťou pri dosahovaní úspechu v motoristickom športe. Model BMW 3.0 CSL vyvinutý spoločnosťou BMW Motorsport GmbH podľa rovnakého princípu, vyhral v roku 1973 na prvý pokus európsky šampionát cestovných vozidiel.

Aj model M4 CSL nasleduje po stopách úspešných vozidiel špeciálnych edícií starších generácií vozidiel značky BMW z modelových radov M3/M4. Ide najmä o legendárne vozidlá BMW M3 CSL z roku 2003 a BMW M4 GTS predstavené v roku 2016. Pre divíziu BMW M GmbH bude svetová premiéra nového modelu BMW M4 CSL na podujatí Concorso d'Eleganza Villa d'Este (20. – 22. mája 2022) jedným z vrcholov osláv jej 50. výročia.

Veľkú galériu si môžete prezrieť TU

Výroba tohto špeciálneho modelu sa začne v závode spoločnosti BMW Group v meste Dingolfing v júli 2022, pričom počet vyrobených kusov bude limitovaný na presne 1 000 exemplárov. Schopnosti prinášať inovácie a know-how pretekárskych vozidiel umožnili divízii BMW M GmbH obmedziť pohotovostnú hmotnosť špeciálnej edície podľa normy DIN na 1 625 kilogramov. Vynikajúci pomer výkonu a hmotnosti, iba 4,01 kg/kW (2,95 kg/k), poskytuje ideálny základ pre jedinečný dynamický zážitok z jazdy. Montáž škrupinových sedadiel M Carbon znížila hmotnosť v porovnaní so štandardnými sedadlami namontovanými do modelu BMW M4 Competition Coupé o približne 24 kilogramov.

BMW M4 CSL.
Zdroj: BMW

Demontážou zadných sedadiel a bezpečnostných pásov, integrovaním prepážky a s tým spojených úprav batožinového priestoru sa ušetrilo 21 kilogramov. A zmeny podvozka, vrátane extra ľahkých keramických bŕzd M Carbon a špeciálnych diskov kolies, pružín a vzpier z ľahkej zliatiny, znížili toto číslo o ďalších približne 21 kilogramov. Znížením množstva zvukovej izolácie a prechodom na ultraľahkú zvukovú izoláciu sa ušetrilo približne 15 kilogramov, zatiaľ čo použitie komponentov vyrobených z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP) ubralo približne jedenásť kilogramov. Z tohto ľahkého high-tech materiálu sú napríklad okrem strechy vytvorené aj kapota a veko batožinového priestoru modelu BMW M4 CSL, rovnako ako stredová konzola.

A titánový zadný tlmič ukrojí z hmotnosti výfukového systému viac ako štyri kilogramy. Detailné úpravy oblastí, ako sú ľadvinová mriežka chladiča BMW, zadné svetlá, koberčeky a automatická klimatizácia, ubrali ďalšie štyri kilogramy. Karoséria modelu BMW M4 CSL je štandardne lakovaná v exkluzívnej sivej metalíze Frozen Brooklyn Grey. Tento odtieň sa ideálne dopĺňa s odhalenými povrchmi z uhlíkových vlákien a s červenými akcentmi, čím vytvára vizuálne výrazný vzhľad športovej čistoty.

Na požiadanie si môžu zákazníci zvoliť svoj nový model BMW M4 CSL v bielej farbe Alpine White alebo čiernej metalíze Sapphire Black. Štruktúru komponentov karosérie z uhlíkových vlákien vidno na rôznych oblastiach, vrátane dvoch vyrezávaných zárezov na kapote. Povrchy prelisov, ktoré nie sú lakované vo farbe karosérie, navyše zvýrazňujú červené obrysy. Červené línie nového modelu BMW M4 CSL zvýraznia aj dve lamely na streche z CFRP, obrysy jeho bočných prahov, čierne znaky modelu a pre toto vozidlo špeciálne vytvorené aerodynamické prvky CFRP v prednom nárazníku.

BMW Laserlight

BMW M4 CSL.
Zdroj: BMW

Ďalší výrazný doplnok prednej časti nového modelu BMW M4 CSL vytvárajú na želanie dodávané svetlomety BMW Laserlight. Pri uvítacom efekte, ktorý sa spustí pri odomykaní dverí, ako aj pri zapnutí stretávacích a diaľkových svetiel, sa tieto svetlomety rozsvietia najprv žltou, až potom bielou farbou, čím pripomínajú vzhľad úspešných pretekárskych vozidiel z kategórie GT. Zadné LED svetlá nového modelu BMW M4 CSL štandardne využívajú technológiu debutujúcu v sériovo vyrábanom automobile. Ich sklenené kryty majú votkané zložité svetelné vlákna osvetlené laserovou technológiou, čím sa na povrch svetiel dostáva žiarivá štruktúra. To vytvára veľmi výrazný svetelný podpis, ktorý je v tme rozpoznateľný aj z veľkej vzdialenosti.