BMW dalo Auto Bildu možnosť zúčastniť sa na exkluzívnej debate so zástupcami divízie BMW M. Táto možnosť ma hneď potešila. Pri debate s kolegami a zástupcami bavorskej značky prišla jedna z prvých otázok, ktorá sa týkala aktuálnej situácie BMW M. Ako sa zatiaľ tento rok divízii s "najrýchlejším písmenom" v mene darí? Predaje ukazujú, že dynamicky orientovaná časť BMW je v excelentnej forme, aktuálne predajmi dokonca mierne prekračuje svoje plány a tie sú po minulom roku, ktorý bol pre BMW M rekordný, odvážne.

Väčšinu času sme sa však rozprávali predovšetkým o technických detailoch nových BMW M3 a M4, no zástupcovia BMW M naznačili aj možnú budúcnosť rodiny M3/M4. Spomínali záhadný “darček” a niekto zo zástupcov športovej divízie s úsmevom na perách nahodil aj možnosť príchod M3 Touring či ortodoxného variantu CSL dostupného iba v limitovanej sérii. Superkombi, po ktorom fanúšikovia značky volajú už desaťročia. Extrémne CSL by zasa mohlo v rade 3, resp. 4, posunúť hranice možného na novú úroveň. Aká bude realita, to uvidíme až časom. S ohľadom na aktuálne zákulisné klebety by sa dal očakávať skôr príchod CSL. Poznámka o M3 Touring mohla byť len provokáciou. Zatiaľ však nič nie je isté.

Prečo sú na modeli M3 vpredu a vzadu disky s iným rozmerom? Tento princíp sa zväčša uplatňuje pri športiakoch s motorom uprostred, tu ho však využíva sedan, resp. kupé, s motorom pod prednou kapotou. 

BMW M: V prípade BMW M3 CS minulej generácie sme mali s týmto riešením dobré skúsenosti a tak je logické, že nová generácia ho dostala už v základe. Preto majú predné kolesá ráfiky s priemerom 18”, zatiaľ čo zadné majú až 19”. Z hľadiska jazdy tento trik v praxi znamená, že vozidlo má na prednej náprave v pneumatikách viac vzduchu, čo sa transformuje do lepšieho gripu a je to dobré aj na pri ostrej jazde na pretekárskej trati. Tam zasa viac vzduchu znamená, že pneu nebudú tak prehriate.

Aký registrujete záujem o manuál a prečo BMW M používa osemrýchlostnú samočinnú prevodovku? Nebolo by lepšie mať “údernejšiu” šesťstupňovú?

BMW M: O manuálnu prevodovku je stále veľký záujem, aj preto je stále v ponuke. Očakávame, že približne desať percent M3/M4 bude mať manuálnu prevodovkou. A prečo práve osemstupňový automat? Lebo dokáže zaručiť špičkové jazdné vlastnosti na trati, ale zároveň aj super komfort na nemeckej diaľnici. Napríklad, vďaka osmičke auto netočí tak vysoké otáčky pri 200 km/h a je menej hlučné než by pravdepodobne bolo napríklad pri jednoduchšom šesťstupni pri obdobných dynamických vlastnostiach.

Prečo potom funkcia “Launch control” začína na druhom prevodovom stupni? 

BMW M: Jednoduchá odpoveď, pretože pri našom testovaní sa ukázalo, že práve na dvojke dokáže pri snahe o čo najrýchlejší štart auto vystreliť najrýchlejšie. Ukázala to realita, tak sme sa tak zariadili.

Prvýkrát v histórii M3/M4 ponúkate aj možnosť pohonu všetkých kolies. Prečo ste sa rozhodli opustiť čisto “zadnokolkovú” filozofiu?

BMW M: Áno, toto je významná zmena, ale musíme načúvať trhu. Pri výkone cez 500 koní sa už štvorkolka jednoducho hodí. Očakávame, že niečo cez 60 % sedanov M3 sa predá práve s pohonom všetkých kolies. Tradične silné trhy, na ktoré sa zameriavame, totiž cez zimu majú na cestách v istom období sneh a pohon všetkých kolies majiteľom jednoducho zaručuje väčšiu univerzálnosť automobilu. Navyše, M xDrive systém sme už v našom arzenáli beztak mali a je overený. Zábavný faktor vozidla ani náhodou neznižuje.