Model BMW iX M60 spája koncepciu vozidla zameranú na trvalú udržateľnosť s dizajnom moderného Sports Activity Vehicle a s dynamickými jazdnými vlastnosťami. Značka tvrdí, že stelesňuje to najlepšie z troch svetov: značky BMW i, modelov s označením BMW X a divízie BMW M GmbH. Vďaka svojim technologickým výdobytkom, ktoré zahŕňajú aj oblasti autonómnej jazdy, ovládania a konektivity, predstavuje nový model BMW iX M60 nové chápanie pokročilého luxusu, vysokého výkonu a prémiového charakteru.
BMW M60 nedostane žiadne kokrétne výnimky, ktorými by ho výraznejšie odlíšili od svojich modelových bratov. Okolo auta je len pár log M a M60, ale taký bol zámer. Pod emblémom M by iX nemal zmutovať na športové auto, ale skôr prilákať zákazníkov túžiacich po väčšom výkone bez toho, aby sa zmenil charakter áut. Okrem prídavného výkonu je však vozidlo samozrejme naladené inak. Podvozok bol zaslaný do centra M GmbH na doučovanie a ako malé poďakovanie má aj funkciu Launch Control.
Krútiaci moment dostupný v iX M60 stúpne za normálnych podmienok na 1 015 Nm, s aktivovaným režimom Sport, čím prekročí symbolickú hranicu 1 000 Nm a pri aktivovanom Launch Control kulminuje na 1 100 Nm. Za týchto podmienok zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Čo sa týka maximálnej rýchlosti, tá je elektronicky obmedzená na 250 km/h, čo je o 50 km/h viac ako verzia xDrive 50. Vysokonapäťová batéria sa nachádza hlboko v podlahe karosérie, čím znižuje ťažisko vozidla a zároveň zaisťuje agilné ovládanie, ako aj vyvážené rozloženie hmotnosti na nápravy.
Na druhej strane športové sedadlá, športové volanty či iné typické detaily BMW M budú fanúšikovia hľadať márne. Mníchovská firma nedala na svoj elektromobil ani špeciálne kolesá, iba na ne nasadila predchádzajúce športové disky s M-kovým logom. Okrem nich športový model v oblasti podbehov prezrádzajú už len modro lakované brzdové strmene s lakovaným logom M. BMW v súčasnosti stále tají ceny, no podľa doterajších predpokladov z nemeckej redakcie je zrejmé, že BMW iX M60 nebude dostupné pod 130 000 eur.
Debut modelu BMW iX M60 predstavuje míľnik v histórii divízie BMW M GmbH, ktorá sa začala pred 50 rokmi. Spolu s modelom BMW i4 M50 stelesňuje vstup divízie BMW M do segmentu elektrifikovaných výkonných automobilov. Extrémny výkon a presné ovládanie elektrického pohonu všetkých kolies spolu s vysoko citlivým obmedzovačom preklzu kolies na báze aktuátora a technológiou odpruženia, ktorá okrem iného zahŕňa aj M špeciálne vyladené vzduchové odpruženie oboch náprav s automatickou reguláciou svetlej výšky, zaručujú charakteristický zážitok z jazdy s vozidlom BMW M, agilitu a presnosť.
BMW iX M60 je homologované s kombinovanou priemernou spotrebou 21,7 kWh/100 km a maximálnym dojazdom až 575 km podľa cyklu WLTP. V súčasnosti BMW nezverejnilo nízky, realistickejší dojazd (táto hodnota je vo výsledkoch povinná, no značka ju nemá povinnosť zverejniť). Na druhej strane, ak nám schváli priemernú spotrebu 21,7 kWh/100 km a jeho batéria má celkovú kapacitu 111,5 kWh pri užitočnej kapacite 105,2 kWh, dojazd by sa mal pohybovať okolo reálnych 480 km. Čo sa týka hmotnosti, BMW ju zatiaľ neprezradilo, no majte na pamäti, že iX xDrive50 váži viac ako 2,5 tony.
iX M60 zdieľa batériu s verziou xDrive50 a možno ho nabíjať až 11 kW striedavým prúdom alebo výkonom až 200 kW jednosmerným prúdom. BMW tvrdí, že 10-minútové nabíjanie na rýchlonabíjacej stanici poskytne dojazd 150 km, pričom prechod z 10 % na 80 % pri rýchlonabíjačke s výkonom 200 kW za optimálnych podmienok trvá 35 minút.
Ďalšie charakteristické prvky, ktoré dodávajú BMW iX M60 exkluzivitu, sú detaily Titanbronze, BMW Live Cockpit Pro so zakrivenou obrazovkou a head-up displejom a rozhraním BMW Natural Interaction, ktoré umožňujú ovládanie funkcií pomocou hlasových pokynov a gest, audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System, laserové svetlomety BMW Laser Light, komfortný prístup Comfort Access, aktívne odvetrávanie sedadiel pre vodiča a spolujazdca a balík tepelného komfortu.