Veľkosť displejov použitých v osobných autách počas ostatnej dekády rapídne narástla. V tomto smere sériovkám dlhodobo kraľovali elektromobily Tesla Motors, no konkurencia sa na ne postupne dotiahla. Počas tohto roka si prvenstvo ukradol čínsky Byton. Ten totiž ohlásil, že do chystaného modelu M-Byte nasadí až 48-palcový panel. Bavori mu ale plánujú konkurovať.
Najväčším displejom na sériovom trhu sa možno nakoniec bude pýšiť nemecké elektrické SUV. V týchto dňoch totiž BMW iNext poodhalilo svoj interiér, konkrétne palubnú dosku. Tú bude z veľkej časti tvoriť jednoliata zakrivená obrazovka. Jej uhlopriečku nepoznáme. No vzhľadom na očakávané rozmery vozidla možno čakať, že bude podobná ako v prípade súpera z Číny.
Mníchovská automobilka plánuje toto vozidlo uviesť v roku 2021, Byton teda možno na tróne nejaký čas pobudne. Zaujímavé bude nepochybne porovnanie parametrov. BMW má totiž zvládnuť akceleráciu 0-100 km/h za asi 4 sekundy a na jedno nabitie prejsť vyše 600 kilometrov.
Bavor okrem toho ponúkne autonómne schopnosti tretej úrovne. Zároveň však má slúžiť ako testovacia platforma pre pokročilejšie technológie samostatnej jazdy, ktoré označujeme ako Level 4 a 5. Aj preto pôjde pre BMW o veľmi dôležitý produkt. No keďže do premiéry zostáva ešte dosť času, SUV môže pri jeho príchode na trh čakať niekoľko nových konkurentov.