Inovačné centrum skupiny Volkswagen v Amerike spolu s Oak Ridge National Laboratory (ORNL) a University of Tennessee spustili výskumný a vývojový program založený na bezdrôtovom nabíjaní pre automobily. Táto technológia, ktorá sa už roky ukazuje ako životaschopná, zatiaľ nedosiahla taký výkon a dostatočnú podporu, aby sa stala skutočnou alternatívou klasického nabíjania cez káble, a preto je tento experiment prezentovaný zaujímavejšou formou.

g
Zdroj: CJSAVON R4

Hoci cieľom tejto trojstrannej spolupráce je riešiť rôzne výzvy súvisiace s mobilitou, tá s bezdrôtovým nabíjaním je prezentovaná ako jedna z najatraktívnejších. Hlavným dôvodom je práca na Porsche Taycan a vysokovýkonnom bezdrôtovom nabíjacom systéme navrhnutom ORNL. Jeho dizajn sľubuje výkon až 300 kW, čo sa skoro rovná nabíjacím výkonom, ktoré sa v súčasnosti používajú (minimálne na rýchlonabíjačkách).

Pracovnému tímu sa zatiaľ podarilo dostať nabíjací výkon zo 6,6 kW na 120 kW, čo je už teraz mimoriadne impozantné zlepšenie v skrátení doby nabíjania. To znamená, že na 80% to bude trvať iba 10 minút.Tu sa však dobré správy nekončia. Podarilo sa im dosiahnuť aj 98 % účinnosť pri prenose energie, čo je pomerne vysoká miera vzhľadom na to, že bezdrôtové dobíjanie bolo vždy penalizované účinnosťou medzi 80 a 90 %.

Od výsledkov tohto experimentálneho programu môžeme v budúcnosti očakávať veľké pokroky, najmä v prípade, ak sa koncern rozhodne na túto technológiu staviť všetky karty. Po vyriešení problémov účinnosti a výkonových limitov by bezdrôtové nabíjanie pomohlo koncovým spotrebiteľom zabudnúť na káble a konektory. To by mohlo mať za efekt oveľa dostupnejšiu infraštruktúru pre akékoľvek elektrické či plug-in hybridné auto.