Mercedes-Benz sa po novom ešte viac zameriava maximalizáciu luxusnej stránky svojich modelov. Aj preto sa výraznou modernizáciou výrazne zvýšila hodnota základnej výbavy novej GLC. Sériová je napríklad línia výbavy Avantgarde, ako aj obľúbené prvky výbavy, ako sú veľké displeje, integrácia chytrého telefónu, bezdrôtové nabíjanie alebo vyhrievané sedadlá vodiča a spolujazdca.

Okrem toho bola logika ponuky pre zákazníka výrazne zjednodušená, aby sa uľahčil komplikovaný výber množstva jednotlivých prvkov. Funkčné prvky výbavy, ktoré sa často kupujú spoločne, boli začlenené do balíkov výbavy na základe reálneho správania pri kúpe.

Kompletne elektrifikované štvorvalce

Nová GLC sa dodáva výlučne ako hybridné SUV: buď ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete alebo mild-hybrid so 48-voltovou technikou a integrovaným štartovacím generátorom. V portfóliu motorov sú výhradne štvorvalcové agregáty aktuálnej modulárnej rodiny motorov Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). 

Mercedes-Benz GLC (2022).
Zdroj: Mercedes-Benz

Štyri mild-hybridné agregáty sú vybavené integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie, ktorý poskytuje podporu v rozsahu nízkych otáčok. Tri ďalšie varianty motorizácií sú hybridné agregáty dobíjateľné zo siete s dodatočným elektrickým výkonom 100 kW a elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov.

Pozrite si nové GLC do detailu vo veľkej galérii, kliknite sem

Súčasťou mild-hybridnej zostavy je čiastočná 48-voltová napäťová sústava, ktorá zaisťuje funkcie ako kĺzanie, zvýšenie výkonu či rekuperácia a umožňuje výrazné úspory v oblasti spotreby paliva. Navyše za pomoci ISG štartujú motory mimoriadne rýchlo a komfortne, takže funkcia štart – stop je pre vodiča rovnako nepostrehnuteľná ako prechod z kĺzania s vypnutým motorom na dynamické vyrazenie s výkonom motora. 

Mercedes-Benz GLC (2022).
Zdroj: Mercedes-Benz

GLC dostalo plug-in hybridný pohon dobíjateľný zo siete štvrtej generácie. S elektrickým hnacím výkonom 100 kW (136 k), krútiacim momentom 440 Nm a čisto elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov (WLTP) je možné prejsť každodenné trasy z veľkej časti na čisto elektrický pohon. 

Zlepšený hybridný jazdný program sa snaží predvídať, kedy a na ktorých úsekoch trás je použitie elektrického jazdného režimu najzmysluplnejšie. Vďaka nemu jazdí vozidlo napríklad na trasách v metských oblastiach prioritne elektricky.