Ešte nedávno boli synonymom značky Bentley motory W12, v ostatných rokoch však majú čoraz väčší trhový podiel osemvalcové modely. V prípade vlajkovej lode Flying Spur bolo doteraz jedinou voľbou šesťlitrové srdce. No situácia sa aktuálne mení, luxusný sedan prichádza s osemvalcom pod kapotou.

Vrchol portfólia značky dostal dobre známu pohonnú jednotku. Dvakrát prepĺňaný štvorlitrový agregát dosahuje aj v tomto prípade najvyšší výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 700 Nm, pričom disponuje technológiou vypínania polovice valcov. Všetky kolesá poháňa cez osemstupňový automat.

Osemvalcový variant je v priamom smere mierne pomalší než W12.
Osemvalcový variant je v priamom smere mierne pomalší než W12.
Zdroj: Bentley

Na akceleráciu 0-100 km/h potrebuje Flying Spur V8 presne 4,1 sekundy. Za dvanásťvalcovou verziou tak zaostáva o tri desatiny a hendikep má aj v oblasti maximálnej rýchlosti. Tá dosahuje úroveň 318 km/h. Napriek mierne horšej dynamike v priamom smere možno povedať, že britská limuzína dostala s vé-osmičkou športovejšiu formu.

Menší motor šetrí rovných 100 kilogramov, vďaka čomu má byť Bentley obratnejšie a vodičovi dávať lepšiu odozvu šoférovi. Štandardne je vybavené vzduchovým pružením, dutými stabilizátormi na oboch nápravách a systémom Drive Dynamics Control. Ak si to zákazník želá, siahnuť môže po aktívnych stabilizátoroch či riadení zadnej nápravy.

Identifikátorom pohonnej jednotky je štítok na predných blatníkoch.
Identifikátorom pohonnej jednotky je štítok na predných blatníkoch.
Zdroj: Bentley

Osemvalcový sedan bude dostupný so štvor- i päťmiestnym usporiadaním a rovnako ako vyhotovenie W12 ponúkne ohromne dlhý zoznam možností prispôsobenia. V predstavenej forme sa vyznačuje čiernym balíkom i športovejším bodykitom s karbónovými dielcami. Tento variant možno spoznať podľa štítkov V8 na predných blatníkoch a štyroch oválnych koncoviek výfuku namiesto dvoch, v cenníku zasa na základe nižšej ceny. Presnú čiastku ale zatiaľ nepoznáme.