ikona

Novinky Bentley Continental: Návrat modelov V8

Foto: Bentley

20.3. 8:56 Dvojica britských vozidiel prichádza s rovnakým srdcom, aké má aj SUV Bentayga. Osemvalec dosahuje výkon 550 koní.

Od roku 2003 je dôležitým hráčom v segmente luxusných kupé Bentley Continental GT. Začiatkom tejto dekády dostalo druhé vydanie, ktoré bolo skôr komplexným faceliftom originálu. Predvlani prišla konečne celkom nová tretia generácia. Pár mesiacov dozadu debutovala aj ako kabriolet, pričom pod kapotou bol v oboch prípadoch dvanásťvalec. Teraz sa situácia mení.

Osemvalcové modely prídu najprv do USA
Osemvalcové modely prídu najprv do USA
Zdroj: Bentley

Anglická automobilka ohlásila návrat modelov V8, ktoré budú tvoriť dostupnejšiu alternatívu k vozidlám s dvanásťvalcovým pohonom. Ukázala ich s obomi karosériami. Od svojich súrodencov sa navonok nijak zásadne nelíšia, poznávacie znamenia sú rovnaké ako v minulosti. Teda decentné štítky na predných blatníkoch a výfukové koncovky. Verzie W12 majú vzadu dva mohutné pochrómované ovály, v prípade osemvalcových exemplárov sú prítomné štyri menšie exempláre.

Pod kapotou je opäť štvorlitrový dvakrát prepĺňaný motor, no ide o jeho najnovšiu evolúciu. Oproti starším variantom je výkonnejšia. Naladenie agregátu je rovnaké ako v prípade SUV Bentayga, dosahuje teda maximálny výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Štandardom je osemstupňový automat i pohon všetkých štyroch kolies.

Štítok na predných blatníkoch je decentný
Štítok na predných blatníkoch je decentný
Zdroj: Bentley

Oproti dvanásťvalcu majú modely V8 hendikep 85 koní, no zároveň sú nepochybne o niečo ľahšie. Presný rozdiel v kilogramoch ale Bentley nezverejnilo. Z hľadiska papierovej dynamiky je odstup malý, kupé zvládne šprint na stovku za rovné štyri sekundy. To je o dve desatiny viac než pri pôvodnej verzii. Kabriolet na to potrebuje 4,1 s a maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch 318 km/h.

Výhodou menšieho motora má byť okrem špecifického zvukového prejavu aj nižšia spotreba paliva, ku ktorej prispieva schopnosť dočasnej deaktivácie polovice valcov. Nechýba ani systém štart-stop. Britský výrobca udáva, že dojazd na jedno natankovanie je vyše 800 kilometrov. Zo skromnejšej porcie kíl nad prednou nápravou pritom nepochybne profitovali aj jazdné vlastnosti.

Zoznam dostupného vybavenia sa nezmenil
Zoznam dostupného vybavenia sa nezmenil
Zdroj: Bentley

Osemvalcové vozidlá prichádzajú so špecifickým štandardným vybavením, dôraz na maximálny luxus a komfort je však samozrejmosťou. O cenách zatiaľ nepadlo ani slovo. Na ostrý štart predaja si budú európski zákazníci musieť počkať, Bentley totiž netradične uprednostnilo Spojené štáty americké. Tam chce prvé autá dodať v treťom kvartáli. Ostatok sveta sa ich dočká až začiatkom budúceho roka, na zverejnenie konkrétnych cien má teda automobilka ešte dosť času.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia