BMW ohlásilo v roku 2018 vývoj elektrického SUV, ktoré dostalo pracovný názov iNext. Po pár mesiacoch sme ho pod týmto menom spoznali vo forme konceptu. Bavori na novinku vlani upozornili v súvislosti s polárnymi testami a veľkým displejom v jeho interiéri, tento rok vo februári zasa spomínali skúšky v horúcej klíme. Dnes ho po prvýkrát ukázali úplne bez kamufláže.

Sériový model nesie jednoduché označenie BMW iX. Od štúdie sa odlišuje vo viacerých smeroch, základné rysy karosérie však zostali zachované. Dizajn nepochybne vyvolá kontroverzné reakcie. Napríklad pre vertikálne orientovaný gril, ktorý neplní chladiacu funkciu. Namiesto toho za svojím transparentným povrchom skrýva senzory, radary a kamery.

Prednú masku lemujú štíhle diódové svetlomety. Výrazné línie má nielen kapota, ale tiež netradične tvarované blatníky či koncový stĺpik. V bočnej časti pútajú pohľady zapustené kľučky a masívne disky kolies. Ich veľkosť výrobca prirovnáva k typu X7, hoci rozmermi má byť elektromobil porovnateľný skôr s iks-päťkou. Na výšku však je bližšie k BMW X6.

Bavorské elektrické SUV vyniká svojou aerodynamikou.
Bavorské elektrické SUV vyniká svojou aerodynamikou.
Zdroj: BMW

Tvary novinky sú na prvý pohľad podriadené prúdeniu vzduchu. Najviac to vidieť na zadnej časti, ktorá okrem tenkých LED svetiel obsahuje veľký strešný spojler a difúzor integrovaný do nárazníka. Aj vďaka tomu dosahuje elektrické vozidlo výnimočne nízky koeficient aerodynamického odporu. Dosahuje úroveň 0,25 a výrazne tak podlieza aj spomínané SUV-kupé.