Jednomiestne športové auto prešlo plejádou úprav

Novinky BAC Mono R: Chuťovka pre egoistov

Foto: BAC

18.7. 9:50 Nekompromisný britský roadster dostal druhú generáciu, ktorá je ľahšia a výkonnejšia než doterajší model. Vzniknúť z nej má 30 exemplárov.

Valná väčšina rýdzo športových automobilov má dvojmiestny interiér. Nájdu sa však aj výnimky, napríklad McLaren F1 disponoval priestorom pre troch pasažierov. A taktiež existuje niekoľko vozidiel určených výhradne pre vodiča. Jedným z nich je BAC Mono, britský roadster s viacerými nekompromisnými riešeniami. Aktuálne prichádza v komplexne vylepšenej verzii.

Jednomiestne športové auto prešlo plejádou úprav
Jednomiestne športové auto prešlo plejádou úprav
Zdroj: BAC

Tento monopost pôvodne debutoval v roku 2011 a pred štyrmi rokmi prešiel úpravami, v rámci ktorých dostal silnejší motor. Výrobca aktuálne uvádza jeho ďalší evolučný stupeň. Nesie prívlastok R, nejde však len o ostrejšie naladenie súčasného auta. Je to jeho druhá generácia.

Napriek zachovaniu základných štylistických riešení BAC hovorí, že došlo k výmene až 44 dielcov karosérie. Výrazne upravený je napríklad nos s väčším spojlerom či odlišnými svetlami. Jasným identifikátorom novinky je bočný vstup vzduchu v štýle formúl a zmenili sa tiež zadné svetlá, ktoré majú formu tenkých pásikov diód. Okrem toho je tu väčšie krídlo. Vykonané zásahy nehnal dizajn, ale funkčná stránka. Mono R má oproti predchodcovi lepšiu aerodynamiku a o 25 kg nižšiu hmotnosť.

Kokpit roadsteru si ponechal minimalistické stvárnenie
Kokpit roadsteru si ponechal minimalistické stvárnenie
Zdroj: BAC

K úspore kíl prispeli nielen okrem karosérie aj ďalšie dielce, napríklad ľahšie brzdové strmene AP Racing, nové karbónovo-keramické kotúče či niektoré detaily z horčíka. Oproti doterajšiemu stavu je vozidlo o 20 milimetrov nižšie. Chuťovka pre egoistov má prepracovanú geometriu zavesenia kolies a využíva špecifické tlmiče Öhlins či pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

Zoznam zmien uzatvára pohonná jednotka. Tou zostáva atmosférický benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,5 litra, ktorý je ešte ostrejší. Motor vyladený firmou Mountoune má teraz maximálny výkon až 254 kW (345 k). Samo o sebe to nie je žiadna dychberúca hodnota, no ak do rovnice pridáme hmotnosť 555 kilogramov, hneď to vyzerá inak. Dynamické schopnosti modelu BAC Mono R musia byť šialené. No má to aj svoju cenu, zákazníci za to zaplatili najmenej 190 950 libier (vyše 211-tisíc eur). Celá plánovaná séria 30 exemplárov je už aktuálne vypredaná.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia