Predaj áut v Číne zaznamenal minulý mesiac rast, prvý za takmer dva roky. Prispelo k tomu postupné otváranie ekonomiky po rozsiahlych opatreniach na zmiernenie šírenia nového koronavírusu, ktoré zvýšilo počty zákazníkov aj v predajniach vozidiel. Ukázali to v pondelok zverejnené oficiálne údaje Čínskej asociácie výrobcov automobilov (CAAM).

V apríli sa v Číne predalo 2,07 milióna áut. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená rast o 4,4 %, uviedla CAAM. Na porovnanie, v marci predaj vozidiel medziročne klesol o 43 % a vo februári až o 79 %. Mesačný predaj áut v Číne naposledy vzrástol v júni 2018.

Z firiem pozitívne údaje z čínskeho trhu zaznamenala napríklad nemecká automobilka Volkswagen, ako aj americká spoločnosť General Motors. Predaj takzvaných nových energetických vozidiel (NEV), ktoré zahrnujú elektromobily, plug-in hybridy či autá na vodíkový pohon, však pokračoval v poklese už 10. mesiac po sebe. Týchto áut sa v Číne v apríli predalo 72 000.