Audi e-tron 50 quattro

Novinky Audi zlacňuje svoje elektrické SUV: Uvádza slabší model s menšou batériou

Foto: Audi

6.8. 12:54 Základný variant nesie označenie e-tron 50 quattro. Má maximálny výkon 230 kW (313 k) a akumulátor s kapacitou 71 kWh, ktorá by mala oficiálne stačiť na prejdenie 300 kilometrov. Do predaja príde pred koncom roka.

Paleta športovo-úžitkových elektromobilov zažíva momentálne výrazný rast a vlani do nej prispelo aj Audi. Po niekoľkých konceptoch odhalili Nemci sériové vozidlo s jednoduchým označením e-tron. Do predaja ho uviedli v jedinej verzii nesúcej číslo 55, ktorá u nás stojí najmenej 81 400 eur. Ingolstadt teraz svoje elektrické SUV zlacňuje. Uvádza slabší model s menšou batériou, ktorý je označený cifrou 50.

Základný variant má stále elektromotor na každej náprave, namiesto pôvodného výkonu 300 kW (408 k) však spolu dosiahnu najviac 230 kW (313 k). Špičkový krútiaci moment klesol z 664 na 540 Nm. Dynamické parametre však stále budú stačiť väčšine šoférov: šprint z pokoja na tempo 100 km/h zaberie 7 sekúnd a rýchlosť je elektronicky obmedzená na 190 km/h.

Nová verzia elektromobilu by mohla stáť menej než 70-tisíc eur.
Nová verzia elektromobilu by mohla stáť menej než 70-tisíc eur.
Zdroj: Audi

Audi e-tron 50 quattro je oproti pôvodnému vyhotoveniu o zhruba 120 kilometrov ľahšie, keďže disponuje skromnejším akumulátorom. Namiesto kapacity 95 kWh sú tu použité články schopné pojať najviac 71 kWh. V praxi by to malo znamenať dojazd 300 kilometrov podľa normy WLTP, kým pri origináli uvádzala nemecká automobilka štyri stovky.

Pre maximálnu efektívnosť má SUV prioritne využívať zadný elektromotor a predný aktivovať len v prípade potreby. Zmeny sa okrem batérie dotkli aj jej dobíjania. Elektromobil sa dokáže úspešne pripojiť na rýchlonabíjačku s najvyšším výkonom 120 kW, kým model 55 zvládne aj stanice s maximom 150 kW. Načerpanie 80% kapacity akumulátora by napriek tomu malo zabrať len okolo pol hodiny.

S výnimkou číselného označenia na piatych dverách sa navonok Audi e-tron nijak nezmenilo. Zachovaný zostal aj interiér, pričom ani základné vybavenie by nemalo byť chudobnejšie. Závisieť bude od konkrétneho trhu. Na tom domácom sa základná verzia elektromobilu objaví pred koncom roka, pričom údajne podlezie hranicu 70-tisíc eur. Oficiálnu sumu zatiaľ nepoznáme.

Video

Diskusia