Audi A3.

Novinky Audi upozorňuje na nasledujúcu generáciu typu A3: Nemci už prezradili, kedy ju odhalia

Foto: Audi

7.2. 15:00 Štyri kruhy vydali množstvo fotiek hatchbacku, na ktorých jeho tvary maskuje len viacfarebná grafika. Môžeme tak vidieť dizajn nárazníkov i diódových svetiel. Ide o verziu S3, ktorá dostane štandardne pohon všetkých kolies.

Počas ostatných mesiacov predstavil koncern Volkswagen viacero produktov nižšej strednej triedy, ktoré dosahujú výborné predajné čísla aj na Slovensku. Materská značka ako prvá odhalila nový Golf. O niekoľko týždňov nasledovala česká sestra Škoda Octavia a len nedávno prišiel španielsky brat Seat Leon, teraz je na ťahu nemecké Audi.

Výrobca s logom štyroch kruhov na nasledujúcu generáciu typu A3 aktuálne upozorňuje. Nemci už zároveň prezradili, kedy ju naživo odhalia. Jej debut sa má odohrať pod svetlami ženevského autosalóna. Maskovaný exemplár vozidla postaveného na modulárnej platforme MQB si ale môžeme vďaka oficiálnemu avízu obzrieť už teraz.

Na fotografiách celkom jasne vidieť, aké budú tvary kompaktu.
Na fotografiách celkom jasne vidieť, aké budú tvary kompaktu.
Zdroj: Audi

Ingolstadt vydal početné fotografie hatchbacku. Má síce oblečenú viacfarebnú grafiku, ale tvary jeho karosérie prakticky neskrýva. Môžeme tak vidieť dizajn nárazníkov či tvar masky chladiča lemovanej otvormi na hrane kapoty. A kompletne odhalené sú tiež diódové svetlá, ktoré štýlom neprekvapujú. Tie predné v nás evokujú elektromobil e-tron. Zadné zasa pripomínajú menší typ A1, i keď rozdiely sú jasne viditeľné.

Predstavený exemplár disponuje početnými nápismi quattro, ktoré prezrádzajú pohon všetkých kolies. Ten bude v prípade niektorých modelov štandardom. Platí to aj pre športovo orientovaný variant S3, ktorý nemecká automobilka predvádza v maskovaní. Prezrádzajú ho najmä predné brzdové strmene a štyri okrúhle výfukové koncovky pod zadným nárazníkom.

Vozidlo postavené na platforme MQB opäť ponúkne aj pohon 4x4.
Vozidlo postavené na platforme MQB opäť ponúkne aj pohon 4x4.
Zdroj: Audi

Pohon všetkých kolies posiela väčšinu krútiaceho momentu bežne dopredu, v prípade potreby ale dokáže pomer meniť. Na zadné kolesá má byť schopný poslať celých 100%. V prípade es-trojky to bude znamenať vyše 300 konských síl, Audi RS 3 pôjde ešte o poriadny kus vyššie. Ponuku však vytvoria najmä modely poháňané motormi už komunikovanými pri skôr predstavených koncernových príbuzných.

Video

Diskusia