Audi AI:Trail quattro.

Novinky Audi ukázalo koncept AI:Trail quattro: Off-road z budúcnosti zaujal dizajnom aj parametrami

Foto: Audi

11.9. 11:48 Štúdia sa dĺžkou radí na rozhranie segmentov B a C, má však nadpriemernú šírku i výšku a 33,5-palcové pneumatiky. Elektrický pohon všetkých kolies dosahuje výkon 320 kW (435 k).

Expozícia značky Audi na frankfurtskom autosalóne obsahuje štyri futuristické štúdie, ktoré ukazujú spadajú do rôznych segmentov. Výrobca ich uvádzal postupne. Pred dvomi rokmi to spustil luxusný model AIcon, vlani nasledoval superšport PB18 e-tron premenovaný teraz na AI:Race a na jar tohto roka pribudol kompakt AI:ME. Sériu aktuálne završuje off-road pokrstený menm AI:Trail quattro.

Jeho prípravu ohlásilo Audi koncom augusta, pričom naznačilo viaceré rysy. Terénny koncept včera ukázalo. Vozidlo prilákalo mnohé pohľady svojou netradičnou stavbou s bohato presklenou kabínou, vytŕčajúcimi náznakmi blatníkov a obrími kolesami s 33,5-palcovými pneumatikami. Originálna je tiež „záhradka“ umiestnená na sklenenej streche. Osvetlenie zabezpečujú diódy, pričom vpredu sú len minimalistické LED moduly.

Veľké terénne obutie vytŕča z karosérie konceptu AI:Trail quattro.
Veľké terénne obutie vytŕča z karosérie konceptu AI:Trail quattro.
Zdroj: Audi

Svojou dĺžkou 4,15 metra sa štúdia radí niekde na rozhranie segmentov B a C, má však nadpriemernú 2,15-metrovú šírku a výšku 1,67 metra. Vyniká tiež svetlosťou 34 centimetrov. Karoséria má kvarteto dverí, pričom zadné sa otvárajú proti smeru jazdy. V konštrukcii chýba stredový stĺpik. Interiér obsahuje miesto pre štyroch pasažierov, pričom vzadu je použitá akási kombinácia medzi sedadlom a hojdacou sieťou. Do vybavenia spadá viacero prvkov aktívneho života. Sú tu napríklad aj drony, ktoré môžu pomôcť pri osvetlení okolia vozidla.

Off-road z budúcnosti značky Audi zaujal nielen dizajnom, ale aj svojimi parametrami. Podľa očakávania ide o čistý elektromobil. Každé koleso je poháňané samostatne, pričom rozdelenie sily má namiesto diferenciálov na starosti počítač. Celý systém dokáže vyvinúť výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment až 1 000 Nm. To by malo zabezpečiť slušnú akceleráciu, presné číslo ale nepoznáme. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h.

Automobilka sa pri návrhu presklenej kabíny mala inšpirovať helikoptérami.
Automobilka sa pri návrhu presklenej kabíny mala inšpirovať helikoptérami.
Zdroj: Audi

Nemecká automobilka síce nešpecifikovala kapacitu použitej batérie, ale podľa zverejnených údajov by mala vystačiť na dojazd 400 až 500 kilometrov po bežných cestách. V prípade terénnej jazdy má ísť o najviac 250 km. Mimo asfaltu má pritom vozidlo poskytovať vodičovi širokú asistenciu, pričom na ňom dokáže jazdiť autonómne (4. úroveň).

Video

Diskusia