Pod svetlami ženevského výstaviska sa malo verejnosti predviesť nové Audi A3, no nakoniec zostalo len pri virtuálnej premiére. Hatchback odhalený začiatkom marca doplnil v druhej polovici apríla štvordverový súrodenec. Modelová paleta sa aktuálne rozrastá, na jej vrchol sa dočasne postavil variant S3. Do ponuky sa pritom vracia rovno v dvoch formátoch.

Športová verzia kompaktu bola pri predchodcovi dostupná so všetkými karosériami, s kabrioletom však Ingolstadt pri štvrtej generácii neráta. Popri hot-hatchi Sportback tak debutoval len nabrúsený sedan. Dvojica sa navonok vyznačuje špecifickou maskou chladiča, nad ktorou sú tri štrbiny odkazujúce na model Quattro. Okrem toho je prepracovaná aj spodná časť nárazníka.

Športová verzia dostala viacero upravených dielcov bodykitu.
Športová verzia dostala viacero upravených dielcov bodykitu.
Zdroj: Audi

Gril zdobí označenie S3, pričom tento štítok sa nachádza aj na piatych dverách s veľkým strešným spojlerom. V prípade štvordverovej verzie sa oba detaily týkajú veka batožinového priestoru. Na ocot nezostal ani zadný nárazník, ktorý obsahuje difúzor a štvoricu okrúhlych koncoviek. Zboku zaujmú modifikované prahy a špecifické disky kolies. Štandardne majú priemer 18 palcov, na želanie možno Audi postaviť na 19-palcové kúsky.

V ráfikoch si možno všimnúť veľké brzdy, nechýba logo divízie S. Prepracovaný podvozok je samozrejmosť. Štandardne prináša okresanie svetlej výšky o 15 milimetrov, pričom ho možno vybaviť adaptívnymi tlmičmi. Z hľadiska techniky sa toho veľa nezmenilo. Pod kapotou je naďalej dvojlitrový benzínový štvorvalec s turbom, ktorý poháňa všetky kolesá cez 7-stupňovú prevodovku DSG.

Oba karosárske varianty modelu S3 sa už začínajú predávať.
Oba karosárske varianty modelu S3 sa už začínajú predávať.
Zdroj: Audi

Výkon motora 2.0 TFSI je oproti minulosti mierne vyšší. Namiesto špičky 221 kW (300 k) dosahuje najviac 228 kW (310 k), kým krútiaci moment má vrchol opäť na úrovni 400 Nm. Napriek desiatim konským silám navyše sa dynamické nezlepšili. V prípade disciplíny 0-100 km/h je to naopak, aktuálny údaj 4,8 sekundy je oproti doterajšiemu modelu o desatinu horší. Maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na 250 km/h.

Náturu športovo ladených variantov cítiť aj v interiéri obsahujúcom špecifické čalúnenie a anatomické predné sedadlá. Samozrejmosťou je prítomnosť písmena S. Okrem iného sa nachádza na volante, ktorý má sploštený veniec. Drobným detailom je červený okraj štartovacieho tlačidla. Ak ho bude ktosi chcieť denne stláčať, na nemeckom trhu si musí prichystať necelých 46 303 eur. Za variant S3 Sedan si Audi plánuje pýtať zhruba 47 180 eur. Predaj už aktuálne spúšťa, prvé exempláre má dodať začiatkom októbra.