ikona nové Audi RS6 Avant

Novinky Audi RS6 Avant: 300 km/h s rodinou

Foto: Audi

5.12. 2012 11:00 Nová generácia extrémneho kombi má síce menší motor a nižší výkon, ale v porovnaní s predchodcom je podstatne rýchlejšia.

Na svete je tretí evolučný stupeň modelu Audi RS6, vychádzajúci zo štvrtej generácie typu A6. Zatiaľ prichádza iba vo verzii kombi s typickým označením Avant a nie je vylúčené, že pri nej zostane. Prevedenie sedan ešte nedostal ani menší brat modelu RS6 nesúci číslo štyri, ktorý automobilka z Ingolstadtu predstavila už na jar. To však nijako neznižuje jeho hodnotu, práve naopak. Opäť ide o extrémne spojenie športových hodnôt s rodinnými potrebami.

Najrýchlejšie kombi na trhu: nové Audi RS6 Avant
Najrýchlejšie kombi na trhu: nové Audi RS6 Avant
Zdroj: Audi

Športová elegancia v ohnivom kabáte

Špička šestkovej rodiny je rozoznateľná na prvý pohľad, Audi jej darovalo typické znaky línie RS. Kombi má poriadne nafúknuté svaly vďaka rozšíreným blatníkom a agresívne tvarovaným nárazníkom. Maska chladiča dostala novú výplň, zaujímavým detailom je nápis quattro v spodnej časti. Vzadu nechýba strešný spojler, difúzor a dvojica veľkých oválnych koncoviek výfuku. Čerešničkou na torte je červený lak doplnený striebornými prvkami.

BANNER300

Blatníky sú štandardne vyplnené dvadsaťpalcovými kolesami, za príplatok sú v ponuke aj o palec väčšie disky. Verzia RS6 je v porovnaní so svojimi bežnými bratmi o dva centimetre bližšie k zemi, stojí na športovom vzduchovom podvozku s adaptívnymi tlmičmi. Zmenami prešlo aj riadenie a brzdy. Predná náprava je sériovo vybavená kotúčmi s priemerom 390 mm, v ponuke figurujú aj ozrutné 420-milimetrové karbónovo-keramické taniere.

Karbón, koža a alcantara vládnu interiéru kombíku
Karbón, koža a alcantara vládnu interiéru kombíku
Zdroj: Audi

Interiér novinky ničím neprekvapí, je vybavený športovo ladenou klasikou. Znamená to sedadlá s dobrým bočným vedením, volant s plochou spodnou časťou či hliníkové pedále. Štandardom je vzorované čalúnenie z kože a alcantary, doplnené karbónovými obkladmi.

Menej valcov a menej výkonu, no lepšie výsledky

RS6 sa rozlúčila s dvakrát prepĺňaným päťlitrovým desaťvalcom a na jeho miesto nastúpil osemvalec s objemom štyri litre. Ten je už známy z ostrého tria S6/S7/S8, ale i Bentley Continental. Pre model RS6 dostal doposiaľ najväčšiu porciu sily. Maximálny výkon benzínového biturba je 412 kW (560 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm.

Čítate správne, extrémne kombi je v porovnaní so svojim predchodcom slabšie, aj keď len o dvadsať koní. Má však päťdesiat Newtonmetrov k dobru a lepší priebeh sily. Motor je navyše spriahnutý s modernejším osemstupňovým automatom a svoje svaly prenáša na vozovku cez novú verziu pohonu quattro. Kombi je okrem toho odľahčené, spolu s celým modelovým radom prišlo v rámci medzigeneračnej diéty o celý metrák.

Koncernový motor 4.0 TFSI v zatiaľ najvýkonnejšej
Koncernový motor 4.0 TFSI v zatiaľ najvýkonnejšej
Zdroj: Audi

Tieto rozdiely viac ako zmazávajú výkonový hendikep. Výsledok? Audi RS6 je rýchlejšie než kedykoľvek predtým. Kombi vyššej strednej triedy strieľa stovku za neuveriteľný čas 3,9 sekundy (-0,7 s) a vie dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 305 km/h (+31 km/h). S veľkou pravdepodobnosťou ide o najrýchlejšie sériovo vyrábané kombi na trhu.

Na papieri tak nové Audi zasahuje do dynamického teritória superšportov. Žiadny z nich však v prípade potreby neponúkne objem 1 680 litrov pre batožinu. Superšporty môžu kombíku závidieť aj výrobcom udávanú priemernú spotrebu 9,8 l/100 km. Svoj podiel na nej má štandardný systém štart/stop aj technológia vypínania polovice valcov.

Maľovať na asfalt by nemal byť s RS6 žiadny
Maľovať na asfalt by nemal byť s RS6 žiadny
Zdroj: Audi

Dátum premiéry a cena zostávajú tajomstvom

Štyri kruhy zatiaľ nespresnili, kedy plánujú extrémne kombi naživo odhaliť. V hre sú momentálne dva termíny. RS6 Avant môže debutovať už na januárovom autosalóne v americkom Detroite alebo o tri mesiace na ženevskom výstavisku. Premiéra by mala priniesť aj cenu novinky, ktorá sa pravdepodobne bude pohybovať okolo cifry stotisíc eur.

Video

Diskusia