ABT Audi RS Q8.

Novinky Audi RS Q8 bolo posilňovať vo firme ABT: Upravený model zhltne stovku už za 3,5 sekundy

Foto: ABT Sportsline

13.2. 16:34 Športové SUV-kupé vyrábané v bratislavskom závode prešlo ladením osemvalcového motora, ktoré z neho dostalo ďalších sto koní navyše. Špecialista sa okrem toho venoval aj podvozku.

Po niekoľkoročných prípravách predstavilo Audi v roku 2018 svoje vlajkové SUV. Tejto role sa zhostil dynamicky tvarovaný typ Q8, ktorý stojí na rovnakých základoch ako praktickejší súrodenec Q7. Na rozdiel od neho dostal vlani aj verziu nesúcu logá RS. Tej sa podarilo ukoristiť triedny rýchlostný titul na Nürburgringu, ani to ale nemusí stačiť každému.

Rekordné vozidlo bolo nedávno posilňovať vo firme ABT Sporstline, ktorú možno označiť za dvorného tunera štyroch kruhov. Štvorlitrový dvakrát prepĺňaný osemvalec má vďaka prídavnému elektronickému modulu ešte viac sily. Už v sériovom stave dosahuje výkon 441 kW (600 k) a krútiaci moment 800 Nm, úctyhodné špičkové čísla dokázalo čisto softvérové riešenie posunúť na hodnoty 515 kW (700 k) a 880 Nm.

Nemecký tuner vydoloval z osemvalca softvérom ďalších sto koní.
Nemecký tuner vydoloval z osemvalca softvérom ďalších sto koní.
Zdroj: ABT Sportsline

Sto konských síl navyše ovplyvnilo šprintérske schopnosti športového SUV-kupé, ktoré je sériovo poriadne rýchle. Upravený model je na tom ešte lepšie. Stovku zhltne už za 3,5 sekundy a je tak ešte bližšie k superšportom. Elektronicky limitované maximálne tempo 305 km/h zostalo zachované. Pozitívom je certifikát TÜV, ale tiež možnosť spätného návratu motora do pôvodného stavu.

Nemecký špecialista sa okrem toho venoval aj podvozku. Ten štandardne využíva vzduchové pruženie s nastaviteľnou svetlou výškou, do ktorej možno zasiahnuť pomocou elektronického modulu. V prípade režimu Comfort sa znižuje o 25 mm oproti sériovému stavu. Voľba módu Dynamic približuje vozidlo o ďalších 15 milimetrov bližšie k zemi, kým nakladací režim prináša skresanie až o 65 mm. Dostupný je len pri zaparkovanom vozidle.

Je pravdepodobné, že úpravca s ladením modelu RS Q8 neskončil.
Je pravdepodobné, že úpravca s ladením modelu RS Q8 neskončil.
Zdroj: ABT Sportsline

Predstavený exemplár Audi RS Q8 roluje na diskoch kolies z dielne ABT, ktoré si zachovali štandardný priemer 22 palcov. V ponuke sú ale aj dvadsaťtrojky. Úpravca ceny jednotlivých zásahov zatiaľ nespresnil, hoci ich už ponúka na stránke. Neskôr k nim asi pridá aj ďalšie možnosti. Nie je vylúčené, že sa dočkáme úprav karosérie či ešte silnejšieho naladenia osemvalcového motora vlajkového SUV z Ingolstadtu.

Video

Diskusia