Audi RS6 Avant.

Novinky Audi RS 6 Avant sa vracia: Agresívne kombi sa na stovku katapultuje za 3,6 sekundy

Foto: Audi

21.8. 17:43 Športová novinka disponuje vyladeným štvorlitrovým osemvalcom, ktorý dosahuje maximálny výkon rovných 600 koní. Samozrejmosťou sú rozšírené blatníky, špecifické nárazníky, veľké disky kolies či pohon všetkých kolies quattro.

Počas minulej jari odhalili štyri kruhy novú generáciu typu A6, ktorá debutovala v Ženeve ako sedan a krátko na to prišlo kombi. V apríli modelový rad rozšíril variant S6 disponujúci nečakane naftovým motorom namiesto benzínového. Jún priniesol vyhotovenie Allroad a celú rodinu teraz uzatvára vrchol menom RS 6. Tá sa vracia do ponuky opäť výhradne v praktickom päťdverovom vyhotovení Avant.

Špičkový produkt vyššej strednej triedy z Ingolstadtu možno navonok spoznať podľa typických prvkov, ako sú nafúknuté blatníky rozširujúce karosériu o 80 mm či špecifické tvary nárazníkov. Ten predný obsahuje upravenú masku chladiča, štrbinu na hrane svalnatejšej kapoty a strieborné prvky. Rovnaká farba pokrýva časť nafúknutých prahov i mohutnú priečku v zadnom dielci, ktorá pôsobí trochu zvláštne. Spod nej ústia veľké oválne koncovky výfuku.

Široké blatníky ani veľké oválne komíny nesmú chýbať.
Široké blatníky ani veľké oválne komíny nesmú chýbať.
Zdroj: Audi

Vzadu nechýba ani výrazne tvarovaný strešný spojler. Súčasťou balíka sú tiež veľké disky kolies, ktoré môžu mať priemer 21 alebo 22 palcov. Interiéru sa týkajú klasické záležitosti. Teda športovo tvarované sedadlá s logami RS či rovnakým symbolom zdobený volant, ale tiež karbónové panely, zdobená koža a modifikovaná grafika prístrojov.

Audi disponuje upraveným riadením i adaptívnym vzduchovým podvozkom. Navyše má masívne brzdové ústrojenstvo, predné kotúče merajú štandardne 420 milimetrov. V prípade voľby karbónovo-keramických kúskov ide dokonca o 440 mm. Brzdy musia krotiť vyladený osemvalec s objemom štyri litre, ktorý dosahuje výkon 441 kW (600 k). To je takmer na úrovni predchádzajúcej verzie Peformance. Krútiaci moment biturbo motora ju však prekonáva, vrcholí hodnotou 800 Nm. Motor dopĺňa osemstupňový automat i neodmysliteľný pohon všetkých kolies quattro.

Interiéru vládne luxus s jemným športovým nádychom.
Interiéru vládne luxus s jemným športovým nádychom.
Zdroj: Audi

Oproti predchodcovi je kombík RS 6 Avant opäť rýchlejší, na stovku sa katapultuje za 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je klasicky obmedzená na 250 km/h. Dynamikpaket posúva limit na číslo 280, v prípade voľby jeho nadstavby s prívlastkom plus je vrcholom až 305 kilometrov za hodinu. Motor však okrem zvýšenia výkonu prešiel aj zlepšeniami v oblasti hospodárnosti. Agresívne kombi disponuje mikrohybridným systémom, ktorý využíva 48-voltový okruh.

Najdôležitejšie číslo, cenu vrcholu modelového radu A6, sme sa zatiaľ nedozvedeli. Odhady hovoria o štartovacej sume 125-tisíc eur. Audi plánuje športovú novinku uviesť do predaja v prvom kvartáli budúceho roka, pričom vôbec po prvýkrát sa bude dať kúpiť v Spojených štátoch amerických. Tam pritom karosériu kombi zákazníci veľmi neobľubujú.

Video

Diskusia