Vždy, keď sa predstaví nové športové auto, snaží sa pokoriť najlepšie časy na Nürburgring. A presne to urobilo Audi s novým členom rodiny RS. Ak vás zaujíma, prečo je auto na fotkách a videu maskované, je to preto, že pokus sa uskutočnil v júni, mesiac pred oficiálnym odhalením modelu RS3. Bombu riadil pretekár a vývojový jazdec Audi Sport Frank Stippler.

Za volantom sedel Frank Stippler.
Zdroj: Audi

Audi RS 3 za tento vynikajúci čas neďakuje zvýšenému výkonu, pretože 5-valcový turbomotor TFSI s objemom 2,5-litra poskytuje rovnaké množstvo koní ako predchádzajúca verzia. Je pravda, že krútiaci moment zvýšili o 20 Nm, čiže teraz dosahuje 500 Nm, ale hlavnú zásluhu na najrýchlejšom kole má predovšetkým športovejšie nastavenie. Audi totiž skutočne zrevidovalo svoj systém Quattro. 

Už žiadny konvenčný diferenciál, ale dve viaclamelové spojky. Každá z nich dokáže plynule meniť dávkovanie krútiaceho momentu medzi kolesá v závislosti od zvoleného režimu jazdy alebo podmienok na vozovke. Okrem toho je prevodový pomer zadnej nápravy o niečo dlhší ako na predných kolesách, takže vonkajšie koleso dokáže efektívne zrýchliť priamo v zákrute a tým získava auto väčšiu agilitu.

Nezabúdajme, že maximálna rýchlosť je klasicky obmedzená na 250 km/hod, no prostredníctvom niekoľkých balíkov výbavy si ju dokážete zvýšiť na 280 - 290 km/hod. Predošlý rekord na najdlhšej trati s dĺžkou 20,6 kilometra držal Renault so svojim Mégane RS Trophy-R, ktorý kolo dokončil za 7 minút a 45,389 sekundy. Sedan z dielne Audi bol vybavený semi-slickmi Pirelli P Zero Trofeo R, ktoré boli nahustené na špecifický tlak vhodný na jazdu po "zelenom pekle".