Audi R8 RWD Coupé a Spyder.

Novinky Audi R8 s pohonom zadnej nápravy sa vracia, teraz pôjde o štandardnú súčasť ponuky

Foto: Audi

8.11. 11:49 Model nesúci označenie RWD bude dostupný s obomi verziami karosérie, odstránenie techniky 4x4 prináša úsporu 55 alebo 65 kg. Desaťvalec je vyladený na výkon 540 koní.

Pomenovanie systému quattro pochádza z motoršportu a dnes je viac-menej synonymom výkonných modelov Audi. Prakticky všetky silné autá so štyrmi kruhmi disponujú pohonom všetkých kolies. Výnimkou nie je ani superšport R8, ktorý však dostal v roku 2017 aj limitovanú edíciu RWS s pohonom zadnej nápravy. Takýto model sa teraz vracia. Obmedzená séria sa ale nekoná, pôjde o štandardnú súčasť ponuky.

Označenie verzie bez techniky 4x4 sa zmenilo na RWD, pričom rovnako ako starší špeciál bude dostupná s obomi verziami karosérie. Nezmenil sa ani maximálny výkon. Atmosférický desaťvalec s objemom 5,2 litra dosahuje 397 kW (540 k), pričom vyškrtnutie štvorkolky ušetrilo pri kupé 65 kilogramov. V prípade roadsteru dosahuje úspora 55 kg.

S pohonom zadných kolies bude Audi R8 o niečo lacnejšie.
S pohonom zadných kolies bude Audi R8 o niečo lacnejšie.
Zdroj: Audi

Poháňaná náprava je vybavená mechanickým samosvorným diferenciálom, jazda dverami napred by teda mala byť hračkou. Ani za dynamické parametre sa Audi R8 RWD nemusí hanbiť. Napriek absencii systému quattro zdolá stovku už za 3,7 sekundy a dosiahne tempo 320 km/h, vyhotovenie Spyder charakterizujú údaje 3,8 s a 318 km/h.

Nový model už vychádza z omladeného vyhotovenia superšportu, od dva roky starého špeciálu RWS sa teda odlišuje v mnohých rysoch. Porovnanie s aktuálnou štvorkolkou ukazuje len detailné rozdiely ako je čierne lakovanie niektorých častí bodykitu či plaketa RWD na palubnej doske pred spolujazdcom. Kolesá majú štandardne 19-palcov, opciou sú dvadsiatky.

Absencia systému 4x4 dynamike nejako zásadne neuškodila.
Absencia systému 4x4 dynamike nejako zásadne neuškodila.
Zdroj: Audi

Samozrejme, dôležitým špecifikom je kúpna cena. Vyškrtnutie pohonu všetkých kolies dáva zákazníkom šancu ušetriť. Kupé so zadným pohonom má na nemeckom trhu v základe stáť presne 144 000 eur, za otvorenú karosériu zaplatia záujemcovia o 13-tisíc viac. Predaj sa má spustiť začiatkom budúceho roka.

Video

Diskusia