Počet sériovo vyrábaných plug-in hybridov v ostatnom čase výrazne rastie a portfólio značky Audi nepatrí medzi výnimky. Do jeho rodiny sa aktuálne pridáva typ Q8. Čerpá z techniky príbuzného SUV s označením Q7 a taktiež ponúkne na výber dve výkonové verzie. Ich vnútornosti sú takmer zhodné.

Oba nabíjateľné modely majú pod kapotou trojlitrový benzínový šesťvalec s maximom 250 kW (340 k), ktorý dopĺňa elektromotor produkujúci 100 kW (136 k) a osemstupňový automat. No dvojica sa líši celkovými parametrami pohonného systému. Audi Q8 55 TFSI e quattro dosiahne maximum 280 kW (381 k) a jeho krútiaci moment vrcholí na úrovni 600 Nm, vďaka čomu zrýchli na stovku v priebehu 5,8 sekundy.

Dvojica variantov PHEV využíva takmer identický pohonný systém.
Dvojica variantov PHEV využíva takmer identický pohonný systém.
Zdroj: Audi

Vo vyhotovení označenom číslom 60 dokáže systém vyprodukovať špičkové hodnoty 340 kW (462 k) a 700 Nm, ktoré disciplínu 0-100 km/h skracujú na 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť dvojice je obmedzená na 240 km/h. Spoločná je tiež schopnosť vyvinúť tempo 135 km/h len na elektrinu, ktorú Audi čerpá z kvapalinou chladenej batérie s kapacitou 17,8 kWh. 

Oproti staršiemu plug-in hybridu Q7 je tento akumulátor nielen o 0,5 kWh väčší, je najmä kompaktnejší a ľahší o zhruba 40 kilogramov. Podľa cyklu WLTP vystačí na prejdenie 45 až 47 kilometrov. Nabíjať ho možno najvyšším výkonom 7,4 kW, takto by sa mal naplniť za dve a pol hodiny. Samozrejmosťou je rekuperácia schopná vygenerovať až 80 kW pri brzdení.

Prístrojový panel pekne odlišuje dojazd na elektrinu a benzín.
Prístrojový panel pekne odlišuje dojazd na elektrinu a benzín.
Zdroj: Audi

Batéria obmedzila veľkosť batožinového priestoru, ktorý prišiel o rovných 100 litrov. Stále tak ponúka solídny objem 505 l. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii 1 625 l, čo znamená 130-litrový odstup. V interiéri zostalo inak všetko po starom. Samozrejme, nechýbajú špecifické funkcie infotainmentu či tlačidlá jazdných režimov vlastné modelu PHEV.

Ingolstadt aktuálne začína prijímať na elektrifikované SUV prvé objednávky. Na domácom nemeckom trhu si za model Audi Q8 55 TFSI e quattro pýta od 75 351 eur, kým variant Q8 60 TFSI e quattro nesie základnú cenu 92 800 eur. Súčasťou štandardného vybavenia sú LED Matrix svetlomety, 21-palcové kolesá, balík S line i športový vzduchový podvozok.