Budúcnosť väčšiny automobiliek je poznačená elektrifikáciou, a či chceme či nie, kvôli prísnym európskym normám sa im nevyhnú ani športové divízie mnohých značiek. Výnimkou nie je ani Audi RS. Značka však rázne odmieta štvorvalce. Na rozdiel od Mercedesu AMG Audi RS nemieni znížiť počet valcov a naďalej bude vyrábať veľké motory.

Audi vie, že elektrifikácia skôr či neskôr prejde aj na portfólio s odznakom RS, aby zostalo konkurencieschopné a hlavne splnilo prísne predpisy. V tomto procese, na rozdiel od svojich konkurentov, Ingolstadt neplánuje zmenšiť svoje motory. Potvrdil to Constantin Dressler, marketingový manažér Audi, na podujatí, ktoré sa konalo na okruhu Ascari. Keď sa kolegovia z magazínu CNET spýtali na plány Audi s RS, toto bola jeho odpoveď: "Samozrejme, že budeme elektrifikovať aj naše autá, ale nebudeme robiť štvorvalce." Historicky boli modely, ktoré boli súčasťou najvýkonnejšej divízie Ingolstadtu, vybavené prinajmenšom päťvalcovými pohonnými jednotkami až do niektorých Audi RS6, ktoré mali dokonca V10 biturbo.

Audi už oznámilo, že ich cieľom v roku 2026 je, aby všetky ich nové modely boli elektrické a v roku 2033 podpísali koniec histórie svojich vozidiel so spaľovacím motorom. Aj RS pôjde touto cestou, v súčasnosti už pracujú na vývoji nového Audi Q5 RS, ktoré by sa mohlo stať prvým modelom Audi Sport vybaveným elektrifikovanou hnacou sústavou. Klebety poukazujú na hybridnú verziu 2,9-litrovej V6 zameranú skôr na výkon ako na efektivitu.

Audi RS3.
Zdroj: Audi

Prečo som spomenula Mercedes-AMG? Pretože Mercedes-AMG C 63 SE Performance, hoci je to z hľadiska výkonu monštrum, už nebude naďalej ponúkať atmosférickú V8. Nový rad C63 je založený na hybridnej schéme zloženej z turbodúchadlom preplňovaného radového štvorvalcového motora 2.0 s výkonom 476 k a dvojrýchlostného elektromotora na zadnej náprave s výkonom 150 kW (200 k). Spolu generujú výkon 680 koní a maximálny krútiaci moment 1 020 Nm.

A tu nastáva otázka konkurencie - Audi RS4 Avant a Audi RS5 Sportback. Oba majú 2,9-litrový V6 biturbo, bez akejkoľvek elektrifikácie, ktorý vyvinie 450 koní a má maximálny krútiaci moment 600 Nm. V porovnaní s Mercedesom sa to zdá málo. Značka však verí, že tento blok by mohol vydržať viac ako desať rokov, pretože ho považujú za taký efektívny, že s elektrifikáciou by mohol prekročiť emisné požiadavky, ktoré prídu aj po roku 2030. Výkonový rozdiel medzi AMG a RS spočíva samozrejme v elektrifikácii Mercedesu. Aký vplyv by mal podobný systém na modely z Ingolstadtu, sa ešte len uvidí, ale na to si budeme musieť počkať.