Už niekoľko mesiacov vieme, že v Ingolstadte chystajú silnejšie odrody elektromobilov e-tron. Nemecký výrobca o nich pomerne detailne informoval ešte vo februári. Vtedy prezentoval dynamickejšie tvarovaný variant Sportback, neskôr na videu ukázal konvenčnú formu. V oboch prípadoch boli autá maskované. Kamufláž teraz zhadzujú, Audi totiž modely e-tron S oficiálne predstavilo.
Ako bolo viditeľné z fotografií prototypov, verzie označené na oboch koncoch písmenom S majú mierne prepracovaný bodykit. Okrem odlišnej masky chladiča disponujú upravenými nárazníkmi a rozšírenými blatníkmi zväčšujúcimi šírku o 50 mm. Štandardne ich vypĺňajú 21-palcové disky kolies, okrem toho budú v ponuke za príplatok kúsky s priemerom 22 palcov. V nich sa nachádzajú silnejšie brzdy využívajúce vpredu šesťpiestikové strmene. V interiéri sa objavili športové predné sedadlá, na ktorých nemôžu chýbať symboly S.
O technickej stránke sme vedeli všetko podstatné vopred. Výkonnejšie verzie týchto batériových SUV poháňa trojica elektromotorov, na zadnej náprave sú totiž dva. Pohon dosahuje celkový výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 808 Nm. Pri použití funkcie overboost stúpajú parametre na 370 kW (503 k) a 973 Nm, vďaka čomu trvá zrýchlenie 0-100 km/h iba 4,5 sekundy. Najvyššie tempo je 210 km/h.
Tieto čísla zverejnila automobilka už dávnejšie a prezradila tiež prítomnosť 95 kWh akumulátora. Dojazd sme sa dozvedeli až teraz. Audi e-tron S má podľa normy WLTP prejsť najviac 359 kilometrov, pri aerodynamickejšom variante Sportback udáva nemecká firma hodnotu 363 km. Známe sú aj prvé ceny. Elektromobil stojí najmenej 93 800 eur, atraktívnejšie vyhotovenie štartuje tesne nad hranicou 96-tisíc.