Počas minulého týždňa prezentovali štyri kruhy výkonnejšie verzie elektrického SUV e-tron, ktoré aktuálne ponúka s dvomi karosériami. Ku konvenčnej forme sa pridal variant Sportback. Rovnako to evidentne bude v prípade jeho menšieho súrodenca, ktorého ešte vlani naznačil koncept Q4 e-tron. Audi totiž aktuálne odhaľuje jeho alternatívne vyhotovenie.

Od minuloročnej štúdie sa dnes prezentovaná novinka líši v prvom rade tvarom karosérie. Strešná línia smerom dozadu nápadne klesá, pričom ju zakončuje výrazný spojler. Ten sčasti rozdeľuje zadné okno. Nejde ale o jediné rozdiely medzi elektromobilmi, nová je tiež výplň prednej masky či tvarovania nárazníka. Svieži vzhľad dostali aj 22-palcové disky kolies.

Interiér štúdie elektrického SUV pôsobí futuristicky.
Interiér štúdie elektrického SUV pôsobí futuristicky.
Zdroj: Audi

Z interiéru elektrického SUV-kupé zverejnila nemecká automobilka aktuálne jedinú fotografiu, na videu z neho ukázala viac. Prekvapenia ale netreba očakávať. Kokpit je viac-menej nedotknutý, popri základnej architektúre sú zachované aj použité materiály. Akurát priestorové pomery v zadnej časti sú vinou odlišnej siluety nepochybne o niečo skromnejšie.

Technická stránka sa nijako nezmenila. Novinka využíva viackrát prezentovanú koncernovú platformu MEB a disponuje jedným elektromotorom na každej náprave. Vďaka spoločnému výkonu 225 kW (306 k) na stovku zrýchli za 6,3 sekundy. Najvyššie tempo je limitované na 180 km/h, pričom batéria s kapacitou 82 kWh má vystačiť na prejdenie 450 kilometrov podľa cyklu WLTP.

Audi Q4 e-tron dostane minimálne dve verzie pohonu.
Audi Q4 e-tron dostane minimálne dve verzie pohonu.
Zdroj: Audi

Nemecká automobilka spomína aj slabší variant so zadným pohonom prekonávajúci dojazdom hranicu 500 km. Pri vlaňajšom koncepte Ingolstadt hovoril, že jeho sériovú verziu uvedie v tomto roku. Mali by sme ju teda spoznať počas najbližších mesiacov. Je však možné, že príchod na trh sa pre pandémiu trochu oneskorí. V prípade vyhotovenia Sportback avizuje Audi finálny model na budúci rok. Zatiaľ nie je jasné, za koľko by sa vozidlo mohlo predávať.