Audi A5 Coupé.

Novinky Audi odhalilo omladený rad A5: Športová verzia vymenila benzín za mikrohybridnú naftu

Foto: Audi

10.9. 6:45 Pri všetkých troch karosériách došlo k decentným úpravám vzhľadu, ktoré zasiahli masku chladiča, svetlá i nárazníky. Do interiéru sa nasťahoval infotainment tretej generácie.

Dizajnový jazyk štyroch kruhov prešiel v ostatnom čase evolúciou, ktorej sa postupne prispôsobuje celé portfólio. Aktuálne pokračuje ďalej. Audi odhalilo omladený rad A5, ktorý prešiel okrem vizuálnych zásahov aj úpravami techniky. V jednom prípade môžu byť trochu kontroverzné. Športová verzia S5 totiž ide v stopách modelov S4/S6/S7 a svoj benzín vymenila za mikrohybridnú naftu.

Prítomnosť naftového motora modely S5 navonok neprezrádzajú.
Prítomnosť naftového motora modely S5 navonok neprezrádzajú.
Zdroj: Audi

Tento krok nie je neočakávaný, nakoľko es-päťka má odjakživa rovnaké vnútornosti ako sedan a kombi označené štvorkou. Napriek tomu môže v tábore odporcov dieselových áut vyvolať odpor. Na parametre sa však sťažovať nedá, vozidlo poháňané motorom 3.0 TDI vybaveným turbodúchadlom i elektrickým kompresorom má byť poriadne rýchle a zároveň pomerne hospodárne.

Vznetový trojliter so 48-voltovou asistenciou produkuje výkon 255 kW (347 k) a krútiaci moment 700 Nm, štandardne ho dopĺňa osemstupňový automat i pohon všetkých kolies. V preklade to znamená šprint 0-100 km/h pod päť sekúnd a najvyššiu rýchlosť limitovanú na 250 km/h. No zároveň aj kombinovanú spotrebu, ktorá by mala v prípade verzie S5 Coupé podľa výrobcu dosahovať iba 6,1-6,2 l/100 km.

Faceliftom prechádzajú všetky vyhotovenia radu A5 súčasne.
Faceliftom prechádzajú všetky vyhotovenia radu A5 súčasne.
Zdroj: Audi

Výkonný variant bude tak ako doteraz dostupný so všetkými tromi karosériami, teda aj vo forme kabrioletu a liftbacku. Všetkých exemplárov sa týkajú dizajnové zmeny. Ingolstadt upravil tvar masky chladiča, nad ktorou sa objavila štrbina odkazujúca na ikonický model Quattro. Okrem toho sa zmenili línie nárazníkov i prahov. Svetlá dostali modernejšiu diódovú grafiku a facelift neobišiel ani kolesá.

Všetky vykonané zásahy boli pomerne decentné. Samozrejme, netýkajú sa iba športovo ladených verzií S5, ale aj tých bežných s označením A5. Rovnako je to v interiéri. Okrem očakávaných zmien v oblasti materiálov prišiel na scénu inoftainment MMI tretej generácie, ktorý disponuje 10,1-palcovým displejom a rozšírenou ponukou funkcií. Štandardom je napríklad Wi-Fi pripojenie.

Interiér á-päťky/es-päťky sa nejakým zásadnejším úpravám vyhol.
Interiér á-päťky/es-päťky sa nejakým zásadnejším úpravám vyhol.
Zdroj: Audi

Pod kapotou sa objavia výhradne mikrohybridné motory. V prípade štvorvalcov je však použitý 12-voltový systém, ktorý má o niečo menší efekt než okruh s napätím 48V. No aj vďaka nemu spĺňajú všetky agregáty normu Euro 6d-Temp. V oficiálnej správe Audi potvrdilo okrem dieselových verzií S5 akurát o niečo slabší variant 45 TDI quattro poháňaný trojlitrovým naftovým šesťvalcom s maximom 170 kW (231 k) a model A5 40 TFSI vybavený benzínovým dvojlitrom s výkonom 140 kW (190 k). Za ten si na domácom trhu má účtovať najmenej 42 900 eur.

Video

Diskusia