Audi A6 55 TFSI e quattro.

Novinky Audi A6 dostáva vyhotovenie PHEV: Oficiálne obrázky zaujali amatérskym spracovaním

Foto: Audi

23.10. 9:00 Sedan dosahuje zrýchli na stovku za 5,6 sekundy a čisto elektricky má prejsť najviac 53 kilometrov. Batožinový priestor sedanu sa cvrkol na 360 l.

Počas minulého týždňa uviedli štyri kruhy novú verziu svojej vlajkovej lode A8, ktorá kombinuje prepĺňaný benzínový šesťvalec s elektromotorom. Plug-in hybrid s výkonom necelých 450 koní a papierovým elektrickým dojazdom 46 dostal označenie 60 TFSI e. Obdobné vyhotovenie teraz dostáva Audi A6, v jeho prípade je však číslo kategorizujúce výkon o stupeň nižšie.

Nový člen postupne sa rozrastajúcej rodiny súčasnej á-šestky nesie označenie A6 55 TFSI e quattro. Pod jeho kapotou pracuje „iba“ benzínový štvorvalec 2.0 TFSI dosahujúci výkon 185 kW (252 k), ktorý je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Jej súčasťou je elektromotor produkujúci najviac 105 kW (143 k). Automobilka hovorí o systémovom maxime 270 kW (367 k) a krútiacom momente dosahujúcom 500 Nm už od 1 250 ot./min., čo však nemusí byť jeho špička.

Audi A6 55 TFSI e quattro debutovalo na
Audi A6 55 TFSI e quattro debutovalo na "vizualizáciách" nevídane nízkej kvality.
Zdroj: Audi

Pohonný reťazec posielajúci silu na všetky štyri kolesá vystrelí hybridný sedan na stovku za 5,6 sekundy. Ručička rýchlomera sa zastaví na klasickej dvestopäťdesiatke, pričom čisto elektricky dokáže Audi jazdiť maximálnym tempom 135 km/h. Na jedno nabitie by podľa cyklu WLTP malo prejsť najviac 53 kilometrov. Vodič si môže vyberať z hybridného a režimu EV, nechýba mód konzervovania energie.

Elektrinu si vozidlo kategórie PHEV so sebou nosí v batérii typu Li-ion, ktorá má kapacitu 14,1 kWh. Uložená je v zadnej časti karosérie. Nemci hovoria o postačujúcom batožinovom priestore s rovnou podlahou, objem podľa oficiálnych údajov klesol na 360 litrov. Štandardne pritom typ A6 poskytuje 530 l. Akumulátor možno nabíjať najvyšším výkonom 7,4 kW a jeho plné dočerpanie by tak malo zabrať asi 2,5 hodiny.

Na oficiálnom webe nájdete aj reálne fotografie plug-in hybridu.
Na oficiálnom webe nájdete aj reálne fotografie plug-in hybridu.
Zdroj: Audi

Plug-in hybrid sa bude vyznačovať symetrickými dvierkami nádrže/zásuvky a sériovo dostane balík S line spolu s čiernymi finišom na viacerých detailoch, svetlometmi Matrix LED, športovým podvozkom a 19-palcovými diskami kolies obsahujúcimi brzdy s červenými strmeňmi. Štandardom majú byť tiež športové sedadlá, štvorzónová klimatizácia či virtuálny kokpit.

Tlačová správa informujúca o novinke prekvapila zverejnila oficiálne obrázky nového modelu. Tie zaujali amatérskym spracovaním nevídaným pri značke tohto mena. Okrem neprirodzenej farby karosérie to ukazujú aj disky kolies, nedokonalo nalepené spolu s brzdami. Za vyhotovenie materiálov sa už na Ingolstadt zniesla na internete vlna kritiky a posmeškov. Je pritom bizarné, že na domácej stránke má Audi aj profesionálne fotografie auta.

Na nemeckom trhu bude model PHEV stáť najmenej 68 850 eur.
Zdroj: Audi

Na dnešnú dobu pôsobia tieto „vizualizácie“ veľmi lacno, verzia PHEV však taká nebude. Jej cenu ovplyvnilo okrem techniky aj bohaté vybavenie. Na domácom trhu sa už začína model A6 55 TFSI e predávať, zákazníci zaň musia dať najmenej 68 850 eur. Zatiaľ je pritom v ponuke iba sedan. Automobilka nateraz nepovedala, či časom dostane takýto pohon aj variant kombi.

Video

Diskusia