ikona

Novinky Audi A6: Čakanie na Allroad sa skončilo

Foto: Audi

8.6. 10:51 Terénne kombi má adaptívny vzduchový podvozok umožňujúci meniť svetlú výšku v rozmedzí 60 mm, dostupné bude s tromi naftovými šesťvalcami.

Vlani koncom februára odhalilo Audi piatu generáciu typu A6, ktorá mala živú premiéru pod svetlami ženevského výstaviska Palexpo. Po niekoľkých týždňoch pribudol päťdverový model Avant. Už vtedy bolo jasné, že z neho pripraví automobilka terénne ladenú odrodu. Počas minulého roka ju však neodhalila. Čakanie na variant Allroad sa skončilo až teraz, predaj sa začne už onedlho.

Po vyše ročnej pauze dostalo Audi A6 aj tretí variant
Po vyše ročnej pauze dostalo Audi A6 aj tretí variant
Zdroj: Audi

Čerstvá evolúcia jedného z najstarších modelov segmentu zvýšených kombíkov ide z vizuálneho hľadiska podľa klasického receptu, ktorý je však trochu pozmenený. Týka sa to napríklad tmavých plastov v spodnej časti bodykitu. Zvyčajne bývajú nelakované a tým pádom odolnejšie voči poškodeniu, tu však Ingolstadt použil lesklý čierny povrch. Netradičná je tiež maska chladiča. Nemci ju vybavili zvislými striebornými priečkami, ktoré však musia kopírovať centrálny dielec v nárazníku a obsahujú preto niekoľko zalomení. Interiér sa okrem označení prakticky nijak nezmenil.

Súčasťou dizajnového balíka sú špecifické disky kolies, ktoré môžu mať priemer 18 až 21 palcov. Najdôležitejšou vlastnosťou modelu Allroad je jeho svetlá výška. V štandardnom nastavení nejde o nijak závratnú hodnotu 139 milimetrov, adaptívne vzduchové pruženie však umožňuje k tomuto číslu pridať ďalších 45 mm. Pri tomto režime je povolené najvyššie tempo 35 km/h. Po jeho prekonaní vozidlo automaticky klesne, medzistupňom je zvýšenie o 30 mm funkčné do osemdesiatky. Kombi sa okrem toho dokáže zo svojej východiskovej pozície aj mierne znížiť, pri prekonaní hranice 120 km/h klesne o 15 milimetrov.

Naftové šesťvalce majú výkon 231 až 349 konských síl
Naftové šesťvalce majú výkon 231 až 349 konských síl
Zdroj: Audi
Audi A6 Allroad bude v našich končinách na výber výhradne s naftovými šesťvalcami. Automobilka ponúkne trojlitrový turbodiesel v troch naladeniach, pričom už ten najslabší (45 TDI) dosahuje maximálny výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 500 Nm. O stupeň vyššia verzia nesúca označenie 50 TDI má špičkové parametre 210 kW (286 k) a 620 Nm. Pri vrcholnom vyhotovení (55 TDI) sú k dispozícii hodnoty 257 kW (349 k) a 700 Nm, toto kombi zhltne stovku za 5,2 sekundy.

Celoplošným štandardom je mikrohybridný 48-voltový systém, osemstupňová automatická prevodovka a trvalý pohon všetkých kolies. Opciou je zadný športový diferenciál, rovnako ako riadenie tejto nápravy. Ceny príplatkov zatiaľ nepoznáme. Audi zatiaľ nepotvrdilo ani konkrétne sumy týkajúce sa jednotlivých variantov, prezradilo akurát výšku sumu požadovanú za základný variant novinky na nemeckom trhu. Stáť tam bude 61 500 eur.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia