ikona

Novinky Audi A4: Facelift v štýle súrodencov

Foto: Audi

15.5. 20:42 Štyri kruhy dali populárnemu vozidlu upravený dizajn evokujúci typy A1 aj A6, zlepšili technológie a viaceré motory doplnili mikrohybridnou technikou.

Počas ostatných týždňov sa opakovane hovorilo o zásadnej zmene vo viacerých športovo ladených autách z Ingolstadtu. Napriek dnešnej atmosfére sa Audi rozhodlo nahradiť benzínové motory naftovými, čo ako prvé absolvovalo trio označené štítkami S6 a S7. Nasledovali o niečo menšie dvojdverový modely pokrstené päťkoutaktiež sedan/kombi nesúce meno S4.

Modernizácia zasiahla všetkých členov modelového radu A4
Modernizácia zasiahla všetkých členov modelového radu A4
Zdroj: Audi

V prípade posledného menovaného je uvedenie mikrohybridného vznetového srdca nečakane súčasťou medzigeneračnej modernizácie. Modelový rad A4 pritom debutoval s omladenou fazónou ani nie pred rokom, vtedy však automobilka vykonala iba kozmetické zmeny. Teraz prichádza omnoho rozsiahlejší balík úprav zasahujúcich dizajn i technickú stránku.

Facelift populárnej á-štvorky sa nesie v štýle jeho súrodencov. Predná časť tvarom LED svetlometov i nárazníka obsahujúceho upravenú masku chladiča pripomína typ A1, najmä v prípade vyhotovení so štrbinami na hrane kapoty (S-Line, resp. S4). No zadok sa inšpiroval podstatne vyšším číslom. Dostal dizajnovo výraznejšie diódové svetlá, ktoré sa nápadne ponášajú na kúsky používané na väčšom a drahšom Audi A6.

Audi A4 Avant S line
Audi A4 Avant S line
Zdroj: Audi

Súčasťou zmien sú výfukové koncovky či disky kolies, úpravy zasiahli aj ponuku lakov. Okrem sedanu a kombi sa týkajú tiež terénne štylizovaného variantu Allroad. A rovnako športových modelov S4 Sedan a S4 Avant, ktoré majú bodykit tvarovo takmer zhodný s dielcami balíka S-Line. Odlišujú sa akurát označeniami, farbami a štvoricou okrúhlych výfukových koncoviek namiesto lichobežníkov.

Interiérové modifikácie boli podstatne menej radikálne. Gro vnútorného priestoru zostalo zachované, aj keď Ingolstadt podrobil revízii svoju paletu materiálov. A taktiež zatlačil na technologickom fronte. Palubnej doske tak po novom môže kraľovať až 10,1-palcový displej infotainmentu MMI spoliehajúci sa výsostne na dotykové ovládanie. Pôvodné koliesko doplnené tlačidlami zmizlo. Jeho pozíciu na centrálnej konzole zaujala zatvárateľná schránka, inak je tvarovo všetko po starom.

V interiéri je nový infotainment s čisto dotykovým ovládaním
V interiéri je nový infotainment s čisto dotykovým ovládaním
Zdroj: Audi

Za väčšou obrazovkou sa skrýva multimediálny systém MIB 3 prekonávajúci predchodcu výkonom prejavujúcim sa rýchlosťou reakcií či výpočtu trasy navigácie, ale tiež konektivitou a podľa Audi aj intuitívnosťou používania. Samozrejmosťou sú početné on-line služby, prepojenie s mobilnou aplikáciou aj tri verzie prístrojovej dosky (vrátane virtuálneho kokpitu). Vo vybavení nechýba moderný head-up displej ani špičkové ozvučenie značky Bang & Olufsen.

Pod kapotou došlo k viacerým úpravám. Už prepierané boli verzie S4, ktoré dostali mikrohybridný naftový šesťvalec so zdvihovým objemom tri litre, turbom a elektrickým kompresorom. Tento diesel dosahuje výkon 255 kW (347 k). Obdobnú technológie budú využívať trio ďalších variantov Audi, no pri nich bude využitý len 12-voltový okruh namiesto 48-voltového v es-štvorkách.

Za model S4 si Audi v Nemecku pýta najmenej 62 600 eur
Za model S4 si Audi v Nemecku pýta najmenej 62 600 eur
Zdroj: Audi

Dnom ponuky bude zážihový model A4 35 TFSI ponúkajúci najviac 110 kW (150 k), ktorý sa bude ako sedan predávať v Nemecku s prevodovkou S tronic od 35 900 eur. Potvrdený je tiež benzín 2.0 TFSI naladený na 180 kW (245 k) a známy turbodiesel 2.0 TDI disponujúci porciou 140 kW (190 k). Ich ceny nepoznáme, rovnako ani čiastku požadovanú za verziu A4 45 TDI so vznetovým šesťvalcom naladeným na 170 kW (231 k). V prípade športových modelov S4 je východiskovou sumou 62 600 eur. Zhruba o desaťtisíc menej bude stáť špeciál menom Audi A4 edition one, ktorý sa spolu s ostatnými verziami dostáva do predaja. Na jeseň sa pridá vyhotovenie allroad quattro.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia