Osobné automobily jazdiace na CNG ponúka len niekoľko výrobcov. Viacerých nájdeme v rámci koncernu Volkswagen, tento pohon má tradíciu v rámci kompaktov. Z ich najnovšej generácie sme už spoznali model Škoda Octavia G-Tec. Teraz sa pridáva Audi A3, ktoré bude opäť dostupné vo verzii g-tron. Tentokrát aj s číslom 30 naznačujúcim hierarchické zaradenie.

Prémiový hatchback disponuje viac-menej rovnakou technikou ako jeho český súrodenec. Pod kapotou teda skrýva prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.5 TSI pracujúci v Millerovom cykle, ktorý produkuje výkon 96 kW (131 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 200 Nm. Audi s týmto srdcom zrýchli na stovku za 9,7 sekundy a akcelerovať prestane na úrovni 211 km/h. Motor je spriahnutý výhradne so sedemstupňovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies.

Implementácia nádrží na zemný plyn zmenšila batožinový priestor.
Implementácia nádrží na zemný plyn zmenšila batožinový priestor.
Zdroj: Audi

Stlačený zemný plyn so sebou kompakt vozí v troch tlakových nádobách s celkovou kapacitou necelých 18 kilogramov, čo by malo vystačiť na dojazd 445 kilometrov podľa cyklu WLTP. Okrem toho má vozidlo aj núdzovú 9-litrovú nádrž na benzín. Batožinový priestor sa vinou techniky zmenšil, štandardne má 280 litrov. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii 1 100 l.

Audi A3 30 g-tron má sériovo LED svetlomety, digitálnu prístrojovú dosku či 10,1-palcový infotainment. Za mnohé prvky vybavenia si treba priplatiť, čo ovplyvní výslednu cenu. Základ platný pre domáci trh už poznáme. Ingolstadt si tam plánuje pýtať najmenej 30 706 eur, pričom model spaľujúci CNG príde do obchodov už onedlho. Presný dátum jeho uvedenia zatiaľ nepoznáme.