Tuningová firma ABT vzala najsilnejší model Audi A1 poriadne do parády.
Denis Milo
Denis Milo

Novinky Audi A1 ABT je náplasťou za S1: Z dvojlitra vytlačili až 240 koní, no má to chybičku

Foto: Audi ABT

7.9. 9:00 Ak vám pôvodná verzia Audi A1 s dvojlitrovým motorom nestačí, môžete siahnuť po upravenom variante od spoločnosti ABT.

Z pôvodnej generácie Audi A1 vyrobila automobilka aj športovo ladenú verziu a pri nástupcovi sa hovorilo o podobných plánoch. Najmenší model značky mal vo variante S1 dosahovať výkon 250 koní prenášaný na všetky kolesá. K ničomu takému však nakoniec nedošlo a podľa posledných správ ani nedôjde. Fanúšikovia štyroch kruhov, ktorí čakali na model S1, však nemusia smútiť. Firma ABT sa pokúsila túto výkonnú odrodu nahradiť vyladením najsilnejšieho člena ponuky.

Tento status má vyhotovenie 40 TFSI, ktoré je vybavené dvojlitrovým štvorvalcovým motorom s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Vrcholný model disponuje pohonom predných kolies a dvojspojkovou prevodovkou S-tronic. Audi A1 40 TFSI zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Tuningová firma ABT vzala najsilnejší model Audi A1 poriadne do parády.
Tuningová firma ABT vzala najsilnejší model Audi A1 poriadne do parády.
Zdroj: Audi ABT

To však môže byť pre fanúšikov pôvodného Audi S1 slabá kompenzácia a tak sa firma ABT rozhodla zostrojiť ostrú verziu á-jednotky vo vlastnej réžii. Úprava v tomto prípade priniesla zaujímavé parametre, presnejšie 176 kW (240 k) a krútiaci moment 360 Nm. To všetko dosiahla tuningová firma pomocou úpravy riadiacej jednotky bez mechanických zásahov.

Okrem parametrov motora sa špecialisti z ABT venovali aj podvozku, ktorý teraz môže byť položený až o 3 cm nižšie. Vybavený je adaptívnymi tlmičmi. Posilnenie motora posúva zrýchlenie z 0 na 100 km/h z 6,5 na 6,1 sekundy, čo je takmer na úrovni predchodcu vybaveného pohonom všetkých kolies. Práve quattro absencia systému quattro môže byť v očiach fanúšikov chybičkou tohto auta. K jeho maximálnej rýchlosti sa firma nevyjadrila a neprezradila ani to, koľko si za tuning účtuje.

Video

Diskusia