BMW M nie je jediným oslávencom, ktorý tento rok slávi okrúhle 50. narodeniny. V roku 1972, počas letných olympijských hier, bolo predstavené Audi 80. Pod označením B1 odhalilo Audi nový kompaktný sedan. Okrem toho, že ide o skutočnú klasiku, Audi tvrdí, že model 80 a jeho nástupcovia boli vždy priekopníkmi veľkých inovácií.

Audi 80.
Zdroj: Audi

Patrí medzi ne štvorvalec TDI, pohon Quattro so samosvorným diferenciálom, dvojspojková prevodovka a športový diferenciál na zadnej náprave. K novinkám samozrejme patria aj 5-valcové turbomotory, aké predstavili v modeli s prívlastkom RS. „Audi 80 pôsobivým spôsobom ukazuje, že Vorsprung durch Technik je v Audi tradíciou,“ povedal Oliver Hoffmann, člen predstavenstva AUDI AG pre technický vývoj.

Prvé Audi 80 bolo ľahké, základný dvojdverový model vážil len 835 kilogramov. S rázvorom 2,47 metra a celkovou dĺžkou 4,18 metra bol v podstate nevrhnutý ako kompakt. Vďaka efektívnej ovládateľnosti a nízkej spotrebe paliva bolo Audi 80 chválené domácimi aj medzinárodnými médiami. V roku 1973, krátko po uvedení na trh, získalo ocenenie Európske auto roka. Ľahké a úsporné Audi 80 sa stalo veľmi populárnym aj po ropnej kríze v roku 1973 v USA, kde sa predávalo pod názvom Fox. 

Audi 80.
Zdroj: Audi

S novou generáciou motorov OHC a jej mnohými technickými prednosťami sa Audi 80 rýchlo stalo predajným úspechom spoločnosti. Do konca výroby v lete 1978 zišlo z montážnej linky viac ako milión modelov B1. Keďže výrobná kapacita závodu v Ingolstadte čoskoro prestala postačovať na uspokojenie vysokého dopytu, do výroby sa zapojili závody Volkswagenu vo Wolfsburgu a Emdene.