Predaje údajne dosiahli iba niekoľko stoviek kusov namiesto plánovaných štyroch tisícov ročne. Dnes si však opäť užíva toľko pozornosti, ako pri svojom prvom predstavení v roku 2011.

 
Aston Martin prekvapil Goodwood
Zdroj: Dominic Fraser
 Aston Martin Cygnet V8, autor: Aston Martin

Oddelenie špeciálnych projektov „Q by Aston Martin - Commission" totiž vytvorilo špeciálny model Cygnet vybavený osemvalcovým agregátom z odchádzajúceho modelu Vantage S. Samotná automobilka tvrdí, že tento výtvor dokazuje ich zmysel pre humor, podľa nás ale ide skôr o odkaz štedrej klientele v zmysle, že fantázia a možnosti oddelenia „Q by Aston Martin" nepoznajú hranice ani slovo nie.

 
Aston Martin prekvapil Goodwood
Zdroj: Dominic Fraser
 Aston Martin Cygnet V8, autor: Aston Martin

Ako základ poslúžila karoséria pravostranného modelu Cygnet, do ktorej bola integrovaná bezpečnostná klietka. Podvozok pochádza opäť z modelu Vantage S rovnako ako motor - osemvalec s objemom 4,7 litra. Kvôli dostupnému priestoru bola nádrž presunutá do „batožinového priestoru" vozidla, najväčšiu časť interiéru totiž zaberá nový kryt motora a prevodovky.

 
Aston Martin prekvapil Goodwood
Zdroj: Dominic Fraser
 Aston Martin Cygnet V8, autor: Aston Martin

Podľa automobilky sa na vizáži samotného modelu Cygnet veľa nezmenilo ak nerátame obrovské rozšírenia blatníkov z karbónu, ktoré ukrývajú namiesto pôvodných 16-palcových kolies ľahké 19-tky s pneumatikami 275/35 od spoločnosti Bridgestone a adekvátne veľkými brzdami. S tekutinami váži nový Cygnet 1375 kilogramov a vďaka štandardnému výkonu 430 koní a 490 Nm je schopný zrýchliť na stokilometrovú rýchlosť za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 270 km/h.

 
Aston Martin prekvapil Goodwood
Zdroj: Dominic Fraser
 Aston Martin Cygnet V8, autor: Aston Martin
Zdroj: aston martin andrej ježo