Okrem silnejšieho motora má verzia S aj inak naladený podvozok.

Novinky Alpine A110S má svoju cenovku: Posúva sa hlbšie do teritória Porsche

Foto: Alpine

12.8. 14:29 Na britskom trhu bude ostrejší variant s výkonom 292 koní a tuhším podvozkom stáť 56 810 libier, za čo si možno kúpiť modely 718 Cayman.

Po dlhých rokoch čakania Renault na predvlaňajšom ženevskom autosalóne oživil meno Alpine. Prvým moderným produktom jeho dcérskej značky sa stal nástupca modelu A110, ktorému len tesne ušlo víťazstvo v európskej ankete Auto roka. Ide totiž o excelentné športové kupé. Napriek tomu nad jeho výkonom mnohí krútia nosom, keďže na dnešné pomery nie je 185 kW (252 k) žiadna sláva. Uspokojenie náročnejších zákazníkov je úlohou verzie S.

Ostrejšie naladený model debutoval uprostred júna, pričom priniesol viaceré vylepšenia. Navonok boli zmeny len kozmetické. Vozidlo dostalo karbónové detaily, matný lak a širšie kolesá s obutím Michelin Pilot Sport 4. Svetlá výška sa zmenšila o 4 mm. Môže za to špecifické pruženie, ktoré obsahuje o 50% tuhšie pružiny a dvakrát silnejšie stabilizátory.

Prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra má v tomto prípade 40 koní k dobru, dosahuje teda maximálny výkon 215 kW (292 k). Posilnenie motora skrátilo čas potrebný na zrýchlenie z 0 na 100 km/h na 4,4 sekundy. To je slušné, rovnako ako maximálna rýchlosť 260 km/h. Hlavným tromfom automobilu sú však jazdné vlastnosti spolu so schopnosťou zabaviť vodiča.

Okrem silnejšieho motora má verzia S aj inak naladený podvozok.
Okrem silnejšieho motora má verzia S aj inak naladený podvozok.
Zdroj: Alpine

Uvedenie výkonnejšej verzie sprevádzali obavy o jeho cenu, nakoľko už štandardný variant nemožno označiť za lacný. V súčasnosti dostal Alpine A110S svoju cenovku v Británii. Na tamojšom trhu má stáť najmenej 56 810 libier, čo je v prepočte podľa súčasného kurzu asi 61 200 eur. Francúz sa tak okrem dynamiky posúva hlbšie do teritória Porsche aj z finančného hľadiska.

Táto čiastka je na britskom trhu presne na polceste medzi puristickým modelom 718 Cayman T a výkonným vyhotovením s prívlastkom GTS, pričom zvýšiť ju ešte možno opciami. Medzi ne spadá napríklad karbónová strecha či škrupinové sedadlá Sabelt využívajúce rovnaký materiál. Slovenskí záujemcovia o športové kupé si musia nechať zájsť chuť, Renault ho na našom trhu predávať neplánuje.

Video

Diskusia