BMW 2 Gran Tourer

Novinky Gran Tourer: BMW pre sedem ľudí

Foto: autor

4.3. 2015 14:30 Na pôde ženevského výstaviska Palexpo sme zisťovali, ako pôsobí bavorské MPV s tromi radmi sedadiel a predným pohonom.

Už dlhšie sa hovorí, že Mníchov pripravuje veľké SUV s označením X7. To vzniká pre sedemčlennú posádku a má ponúknuť viac priestoru než X5 s príplatkovým tretím radom. No ešte predtým prichádza iný model pre siedmich: Gran Tourer. Ide o pribratú verziu kompaktného MPV Active Tourer, ktoré spadá pod rad 2 a do značky BMW uviedlo predný pohon. Má tento recept dosť kontroverzných prvkov na to, aby poprel identitu modrobielej vrtuľky na kapote? Zisťovali sme to počas statickej prehliadky vozidla na pôde ženevského výstaviska Palexpo.

Ženeva priniesla BMW pre siedmich s predným
Ženeva priniesla BMW pre siedmich s predným
Zdroj: autor

Z hľadiska dizajnu možno o odpovedi na túto otázku polemizovať. K rodine bavorskej automobilky sa Gran Tourer jasne hlási spomínaným logom, ľadvinkami masky chladiča i vnútornou architektúrou svetiel. No silueta karoséria má s heslom „radosť z jazdy“ pramálo spoločné, vysoká strecha a objemná zadná časť sľubuje ťažisko posadené výrazne vyššie, než je pri BMW zvykom. Zadok má navyše tvary, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani celebritka Kim Kardashian.

Tip redakcie

Pri karosérii by sme teda otázku identity nechali bez odpovede, no v interiéri je rodokmeň vozidla jednoznačný. Palubná doska má síce nové stvárnenie, no rozloženie ovládacích prvkov či prístrojového panela jednoznačne potvrdzuje pravosť symbolu na volante. To sa však mení pri pohľade dozadu. Tretí rad v BMW? To môže mnohých prekvapiť...

BMW 2 Gran Tourer
BMW 2 Gran Tourer
Zdroj: autor

Gran Tourer má zadné sedadlá individuálne posuvné, čo zľahčuje nastupovanie na miesta s číslom šesť a sedem. No aj tak nejde o ľahký úkon, ani pre konfekčnú veľkosť. Tá sa dozadu ako-tak zmestí, no o veľkom pohodlí sa hovoriť nedá. Už na pohľad je jasné, že tu môžeme hovoriť o interiérovej konfigurácii 5+2 so sedačkami pre deti či núdzovo aj dospelých. Asi nik by pri celkovej dĺžke 4 556 nečakal tretí rad s luxusnými kreslami ako má sedmička...  V tom druhom je to v poriadku, na hlavu je tu vďaka upravenej streche o niečo viac miesta.

Automobilu nemožno uprieť praktickosť i slušný vnútorný priestor, no zaslúži si logo BMW? Nie sme si celkom istí. Bavori sa týmto produktom vzdialili od svojich koreňov naozaj o poriadny kus. Na definitívny verdikt si však budeme musieť ešte počkať do prvých kilometrov za jeho volantom. Platforma použitá aj v tretej modernej generácii MINI nám dáva nádej, že medzi sedemmiestnymi MPV pôjde z hľadiska jazdných vlastností o jeden z najzaujímavejších modelov.

Video

Diskusia