Novinky Akcionári PSA schválili prevzatie európskej divízie GM, preberú 12 fabrík

11.5. 2017 13:00 Akcionári francúzskeho výrobcu automobilov PSA Group (PSA) v stredu odsúhlasili plán financovania kúpy európskej divízie koncernu General Motors.

Výrobca áut Peugeot a Citroën prevezme od amerického konkurenta značky Opel a Vauxhall, celá transakcia by mala byť zavŕšená do konca roka.

Dohodu na transakcii za 2,3 miliardy dolárov, v rámci ktorej výrobca áut Peugeot a Citroën prevezme od amerického konkurenta značky Opel a Vauxhall, oznámili zúčastnené strany v marci.

 
(FILES) This file photo taken on February 15, 2017 shows the logo of German car maker Opel (R) on a car next to a car with the logo of French car maker Peugeot, in Lille, northern France.  The imminent takeover of General Motors' European subsidiary Opel by French carmaker PSA Peugeot Citroen comes after almost two decades of crisis for the historic manufacturer.<br/><br/>, Image: 323778939, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, AFP
(FILES) This file photo taken on February 15, 2017 shows the logo of German car maker Opel (R) on a car next to a car with the logo of French car maker Peugeot, in Lille, northern France. The imminent takeover of General Motors' European subsidiary Opel by French carmaker PSA Peugeot Citroen comes after almost two decades of crisis for the historic manufacturer.<br/><br/>, Image: 323778939, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, AFP
Zdroj: Profimedia
 PSA kúpil Opel a Vauxhall za 2.3 miliardy dolárov. (Foto: profimedia.sk)

Zlúčený podnik má vyrábať ročne zhruba 5 miliónov áut. PSA od amerického koncernu preberá 12 závodov, v ktorých zamestnáva približne 40 tisíc ľudí.

So zavŕšením transakcie, ktorá podlieha schváleniu zo strany regulačných úradov, PSA a GM počítajú do konca tohto roka. V prípade dokončenia akvizície sa PSA stane druhým najväčším výrobcom áut v Európe za nemeckým Volkswagenom. Automobilka General Motors v Európe nedosiahla celoročný zisk od roku 1999 a zápasí s vysokými nákladmi na pracovnú silu a s veľkou konkurenciou na trhu s automobilmi.

Zdroj: sita, martin domček
Diskusia  ()

Video

Diskusia