Dopravný priemysel v blízkej budúcnosti očakáva možné výpadky dodávok. Federálna asociácia nákladnej dopravy (BGL) teraz varuje, že v dopravnom priemysle môžu čoskoro nastať prekážky, pretože pre jej fungovanie je AdBlue nevyhnutné. Výrobca SKW dusíkáreň Piesteritz nevyrába AdBlue už viac ako dva týždne, z dôvodu vysokých cien plynu.
Ceny AdBlue aj v lete pokračovali v prudkom raste. Liter aditíva stojí v súčasnosti na čerpacích staniciach zhruba dve eurá. Na internete sa ceny za desaťlitrové kanistre začínajú už od približne 20 eur. Podľa spoločnosti SKW Piesteritz si logistika v Nemecku vyžaduje 2,5 milióna litrov AdBlue denne a len všetky autá potrebujú päť miliónov litrov denne.
SKW spotrebuje každý rok pri výrobe prísady až 14 terawatthodín plynu. Cena AdBlue bola už viac ako dvanásť rokov takmer konštantná, zvrat nastal až na jeseň 2021. Ak je nádrž AdBlue prázdna, uvedenie motora do chodu sa v moderných vozidlách neuskutoční – či už ide o osobné alebo nákladné auto, dodávku, záchranárske vozidlo alebo hasičské vozidlo.
Čerpacie stanice ponúkajú AdBlue zo stojanov za nižšiu cenu než predajcovia balenej prísady v špecializovaných obchodoch či na internete. Už len z tohto dôvodu sa vodičom neodporúča nakupovať zbytočné zásoby. Panický nákup by napätú situáciu zhoršil. Okrem toho, pri optimálnom skladovaní výrobca garantuje trvanlivosť len do 18 mesiacov.
Každý, kto skladuje AdBlue doma, by si mal vedieť, že by malo byť chránené pred priamym slnečným žiarením a skladované pri teplotách medzi -5 a +25 stupňov. Prísada pre vozidlá s katalyzátorom SCR nevydrží donekonečna. Dokonca aj najmenšie množstvá cudzích látok spôsobujú, že AdBlue je nepoužiteľné – preto by ste nikdy nemali používať použité kanistre na prelievanie.