Zatvoriť

Vyhľadávanie

Zatvoriť

Kvízy Zabudnuté prototypy československých čias: Spoznáte ich v kvíze?

9.5. 13:00 Tieto autá boli často iba krok od toho, aby sa dostali na naše cesty. Napriek tomu si na ne dnes už takmer ani nespomenieme. Pripomeňte si zabudnuté prototypy Československa v našom kvíze. Koľko z nich dokážete odhaliť?

Niektoré dizajnové prvky Škody 720 sa premietli aj do nástupcu Škody 100/110, typu 105/120

1/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Jeho vývoj v spolupráci s dizajnérom Giorgettom Giugiarom už bol v pokročilom štádiu a prakticky všetko bolo pripravené na uvedenie do sériovej výroby. Avšak výmena vedenia počas normaliz

Foto: Škoda
Nepripomína vám táto malá Tatra niečo? Áno, mala byť československým Chrobákom

2/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Mal aerodynamickú karosériu a vzadu umiestnený, plochý a vzduchom chladený motor. Išlo o dvojvalcovú jednotku s objemom 0,9 litr

Foto: Tatra
Neúspešné prototypy z Československa

3/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Tento prototyp mal vzadu uložený plochý štvorvalec chladený vzduchom, ktorý s výkonom asi 22 kW (30 k) umožňoval vozidlu maximálnu rýchlosť 110 km/h.

Foto: výrobca
Neúspešné prototypy z Československa

4/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Medzi zadnou nápravou a priestorom pre cestujúcich bol umiestnený plochý štvorvalec s objemom dva litre, ktorý dával výkon asi 40 kW (54 k). Od ostatných pro

Foto: výrobca
Elegantný minubus Tatra 603 MB vznikol v Bratislave

5/10 Ktorý prototyp je na fotografii? V Bratislave vznikol zaujímavý prototyp úžitkového automobilu, ktorý vychádzal z etablovaného sériového modelu istej automobilky.

Foto: Tatra
Rovnako aj Tatra 603 X pochádza z Bratislavy

6/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Technika prevzatá z bežne dostupného modelu bola ukrytá pod moderným kabátom s predĺženým rázvorom, novou zadnou nápravou a zníženou výškou motora. Ten poskytoval výkon asi 90 kW (122 k).

Foto: Tatra
Dizajn Škody 1100 GT mnohí považovali za kópiu Saabu Sonett

7/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Toto elegantné dvojmiestne kupé s motorom vzadu vzniklo v Ústave pre výskum motorových vozidiel (ÚVMV). Vývoj prebiehal v rokoch 1966 – 1970 a v pláne bola aj malosériová výroba.

Foto: Škoda
Škoda 110 Supersport vyzerala hrozivo z každého uhla. Možno preto po úpravách účinkovala vo filme Upír z Feratu v úlohe krvilačného auta

8/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Odvážna hranatá karoséria pôsobila až takmer strašidelne. Mohli za to pavúčie svetlá, ktorých bolo vpredu na výklopnej rampe šesť. Nemenej bizarne pôsobila výklopná strecha.

Foto: Škoda
Bratislavské automobilové závody sa môžu pochváliť aj Škodou Garde s motorom vpredu

9/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Kupé vzniklo v Bratislavských automobilových závodoch (BAZ) v roku 1982 a okrem upravenej prednej časti na ňom nie je na prvý pohľad nič po

Foto: Škoda
Interiér elektromobilu EMA bol určený pre dvoch dospelých a dve deti. Sedačky si konštruktéri požičali z električky

10/10 Ktorý prototyp je na fotografii? Prvý československý elektrický automobil z roku 1971. Zadné kolesá poháňali dva elektromotory, každý s výkonom 2 kW (3 k), ktoré čerpali energiu z olovených akumulátorov (hmotnosť 280 kg). Dojazd? 30 - 50 kilometrov!

Foto: výrobca
Hrať znova Pochváľ sa výsledkom Ďalšie kvízy
Redakcia Auto Bild
Redakcia Auto Bild
Zdieľaj článok
Diskusia ()