Na prvý pohľad by ste si možno o tomto VW Transporter generácie T3 povedali, že patrí do šrotu. V skutočnosti však ide o nenápadné monštrum, v ktorého útrobách pracuje masívny vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 6,2 litra. Ten kedysi zásoboval silou kolesá Chevroletu Corvette.

Volkswagen Transporter T3 s pohonom V8.
Zdroj: Auto Bild

Je faktom, že VW T3 sa v Nemecku pomerne často prerába týmto spôsobom a navonok odpudivé autá kde-tu majú podstatne výkonnejšie pohonné jednotky, než by ste očakávali. Avšak ak už sa to stane, zvyčajne ide o ploché boxery z dielne Porsche, nie americké osemvalce. Tento konkrétny s označením LS3-V8 sa okrem Corvette C6 montoval aj do aj Chevroletu Camaro SS a disponuje výkonom 321 kW (436 k).

Základom tuningovej prestavby je Transporter VW T3 z roku 1988, v ktorého zadnej časti bol pôvodne uložený “starý dobrý” turbodiesel s výkonom 51 kW (70 k). Americká pohonná jednotka sa však nasťahovala priamo za kabínu vodiča, aby sa dosiahlo lepšie rozloženie hmotnosti, v tomto prípade sa dokonca ustálilo na pomere 50:50.

Volkswagen Transporter T3 s pohonom V8.
Zdroj: Auto Bild

V8 na cestu prenáša svojich 436 koní a krútiaci moment 575 Nm cez manuálnu prevodovku z BMW radu 5 generácie E60. Na zadnej náprave potom medzi kolesá silu rozdeľuje diferenciál z Volkswagenu Touareg V10 TDI. Aby sa všetky tieto komponenty podarilo umiestniť pod korbu valníka, musel sa použiť na mieru vyrábaný výfukový systém a pretekárska nádrž z hliníka. To však nie je všetko.

Volkswagen Transporter T3 s pohonom V8.
Zdroj: Auto Bild

Staručká T3 má v rodokmeni aj ďalšie zaujímavé mená, jej brzdy napríklad pochádzajú z Porsche 911 (996) a o podvozok sa postarala firma KW. Potenciál vozidla naznačujú aj semislicky, na ktorých je obuté. Treba povedať, že efekt obúchanej a rokmi ošľahanej karosérie tu je zámerom, rovnako ako aj občasná prítomnosť hrdze. V kabíne je však všetko perfektné, volant z Golfu GTI je zahalený do alcantary, sedadlá dodalo Recaro a bezpečnostné pásy Sparco. To zdôrazňuje, že táto T3 sa nebojí ani okruhového nasadenia.