To, že Tesla Model S je na rovinke extrémne rýchle auto, nie je potrebné nikomu vysvetľovať. To sa špeciálne týka modelu s prívlastkom Plaid, ktorý z troch elektromotorov doluje výkon 750 kW, čo sa dá interpretovať ako šialených 1020 konských síl. So zrýchlením z pokoja na 100 kilometrov za hodinu za 2,1 sekundy zahanbí nejeden superšport. No v oblasti najvyššej rýchlosti Tesla na superšporty strácala.

Navyše, mnoho elektromobilov má maximálnu rýchlosť obmedzenú často aj na menej ako polovicu rýchlosti, ktorú dosiahnu superšporty. Najčastejšie ide o rýchlosť 160 km/h, ako napríklad v prípade Volkswagenu ID.3 či Cupra Born. Exkluzívnejšie elektromobily, ako napríklad Mercedes EQS alebo Porsche Taycan, zvládnu aj 250 km/h.

Elon Musk však pri predstavení Modelu S Plaid sľúbil maximálnu rýchlosť na úrovni rovných 200 míľ za hodinu, teda približne 322 km/h. Problémom však je, že k tejto hodnote sa elektromobil zatiaľ ani len nepriblížil. Mnoho majiteľov totiž tvrdí, že ručička rýchlomera sa zastaví na hodnote 260 km/h. Čo rozhodne nie je málo, no je to výrazne menej, ako sľubovaných 320 km/h.

Úpravca Ingenext, ktorý sa špecializuje na softvérové úpravy elektromobilov, tvrdí, že dokázal "hacknúť" obmedzovač rýchlosti. Dokazuje to video bielej Tesly Model S Plaid, ktorá na 2,9 kilometra dlhom letisku v kanadskom Quebecu dokonca prekonala oficiálnu maximálnu rýchlosť.

Tesle na videu nedošiel dych ani nad rýchlosťou 240 kilometrov za hodinu. Pri rýchlosti 299 km/h rýchlomer zmenil farbu na červenú, no ani tak nedošlo k obmedzeniu výkonu. Pri rýchlosti 347,62 km/h vodič zloží nohu z plynu, no zdá sa, že Tesla by zvládla ísť ešte o niečo rýchlejšie.

Ingenext tvrdí, že pritom išlo o sériový model. Výnimkou boli nové pneumatiky a väčšie brzdy. Práve druhý menovaný upgrade bol nevyhnutný. V poslednej dobe sa množia prípady nehôd, ku ktorým došlo v dôsledku zlyhania brzdového systému.

Nejde však o oficiálny rekord: pokusu chýbalo kalibrované GPS meracie zariadenie. Okrem toho, pri týchto rekordoch sa opakuje pokus v opačnom smere a výsledná rýchlosť sa vyráta ako aritmetický priemer. Týmto spôsobom sa eliminuje potenciálne skreslenie rýchlosti v dôsledku zakrivenia povrchu.