Bavorská automobilka je známa predovšetkým vďaka charakteristickým radovým šesťvalcom, no v dlhej histórii značky existuje mnoho technicky zaujímavých motorov s viac, či menej valcami. Do tohto rebríčka sme vybrali 5 BMW motorov, ktoré majú špecifický charakter a reprezentujú to, čo fanúšikovia mníchovskej značky hľadajú za volantom.
M88 (1978 - 1989)
Nenechajte si ujsť galériu k článku
M88 je radový šesťvalec s objemom 3,5 litra s moderným rozvodom DOHC. M88 sa vyrábal av rokoch 1978 až 1989 a spoliehal sa na strekovanie Kugelfischer s charakteristickými samostatnými škrtiacimi klapkami pre každý valec. Prvá iterácia motora poháňala dnes už kultový model M1, pričom dosahovala výkon 204 kW (277 koní) pri 6 500 ot./min. a krútiaci moment 330 Nm. Zaujímavosťou je, že bola použitá verzia so suchou kľukovou skriňou.
M88/3, teda tretia iterácia, bola nasadená do modelových radov 5, 6 a 7 vo vrcholových verziách. V rokoch 1983 až 1989 poháňala M635CSi, v rokoch 1984 až 1987 prvú M5 v generácii E28 či dnes vyhľadávaný rad 7 generácie E23 vo verzii 735i, ktorá bola určená výhradne pre Juhoafrickú republiku. Naladený bol na výkon 210 kW (286 koní) a 340 Nm, a to okrem iného aj vďaka nahradeniu vstrekovania za modernejší Bosch Motronic.