A teraz priznajte farbu - napadá vás meno riaditeľa, šéfa alebo majiteľa nejakej automobilky? Hádam 99 percent ľudí na túto otázku spontánne odpovie Elon Musk. Žiadny muž nebol zosobnením automobilky do takej miery, ako svojský Američan, ktorý sa celkom úspešne vysporiada so všetkým a so všetkými.
Viete si predstaviť, že Christian Meunier z Jeepu hlúpo tancuje na pódiu pri príležitosti otvorenia novej továrne, Florian Huettl z Opelu fajčí trávu počas rozhovoru v podcaste, Klaus Zellmer zo Škodovky na Twitteri vypisuje, že akcie Škody sú predražené? Asi ťažko, pretože pravdepodobne ani netušíte, že títo ľudia vôbec existujú.
Musk je ale synonymom Tesly a elektromobilov a veľa ľudí ho obdivuje, vnímajú ho ako vzor. Ako to však pri extravagantných hviezdach býva, mnohí majú na Muska ťažké srdce. Údajne je medzi nimi aj veľké množstvo zamestnancov Tesly. Musk je vo svojich výkladoch často agresívny, urážlivý a niekedy aj veľmi nezodpovedný, no často je aj veľmi vtipný, odvážny, popiera konvencie a pôsobí veľmi, veľmi múdro.
Niet preto pochýb o tom, že jeho tvár a práca sú pre Teslu najväčšou reklamou, no zároveň aj najväčšou antireklamou. Mnohí si toto auto vybrali práve preto, že Muskovi veria. Iní by si ho nekúpili, ani keby bol jediný na svete, pretože Muskovi neveria. Spoločnosť je tak úspešná predovšetkým vďaka Muskovi. Nie, neignorujeme prácu tisícov geniálnych inžinierov stojacich za modelmi Tesly, ale bez Muska by značka nemala taký úspech. To isté by sa stalo, keby jedného dňa katastrofálne zlyhali. Nikto by nevinil ľudí v úzadí, dokonca ani autá. Vinníkom číslo jeden, dva a tri by bol Musk.