Modernizovaný model, rovnako ako jeho predchodca, je koncipovaný v celkovej architektúre TNGA (Toyota New Global Architecture)a estetické zmeny vylepšenej Camry sa obmedzili na prednú časť. Tá sa zmenila iba mierne, v závislosti od zvolenej povrchovej úpravy je však spodná mriežka chladiča založená na horizontálnych lamelách, ktoré môžu byť v čiernej alebo tmavosivej farbe, a zboku ich obopínajú chrómové lišty. Vynovená Camry tým pádom pôsobí o niečo športovejšie.

Toyota Camry Hybrid.
Zdroj: Eva Karolčíková

Takže Camry si aj po modernizácii zachováva známe rozmery – 4,88 metra na dĺžku, 1,84 metra na šírku a 1,44 metra na výšku, a to všetko popri štedrom rázvore kolies 2,82 metra. Tým pádom nemôžeme očakávať od auta ani zväčšený batožinový priestor, ktorý má 500 litrov, no veľkostne patrí medzi dostatočné. Tento objem má na svedomí inštalácia batérie pod zadnú lavicu, ktorá zároveň zlepšuje jazdné vlastnosti vďaka nižšiemu ťažisku.

Škoda možno vyššej nakladacej hrany, ale tak to už pri vozidlách mimo karosérie kombi býva. Toyota tu má ale zaujímavo riešenie vzpery kufra, ktorým priznáva ich funkciu a z vizuálneho hľadiska to vôbec nie je nudné. Okrem toho má dno kufra šikovný úchop, ktorý znamená, že ho nebudete musieť držať po celý čas, ako budete vyťahovať napríklad rezervné koleso. Presne tak, lepiacu sadu tu nečakajte.

Toyota Camry Hybrid.
Zdroj: Eva Karolčíková

Stredobodom pozornosti sa stal hybridný systém sprevádzaný štvorvalcovým motorom s objemom 2,5-litra, ktorý produkuje dostatok krútiaceho momentu na to, aby dodával energiu plynulým tempom. Celkový výkon je 160 kW (218 k) a z 0 na 100 km/hod zrýchli za 8,3 sekundy. Ak s ním vyleziete na diaľnicu, ucítite, ako pohonné ústrojenstvo posiela pri akcelerácii hrsť otáčok do bezstupňovej automatickej prevodovky, no stále veľmi ležérne. Vtedy si uvedomíte, že Camry nie je požierač paliva a ani nebude lámať rýchlostné rekordy.

Každý, kto bude chcieť využívať výhody hybridu, akým je Camry, bude musieť jazdiť veľa po mestských trasách. Ak zabrzdíte, plynule zrýchlite a potom znova zabrzdíte, nakopne sa iba batéria. Len tak dosiahnete oficiálnu spotrebu udávanú výrobcom, ktorá by mala byť 4,6-litra. Mne sa po týždni na okresných a rýchlostných cestách síce ukázalo vyššie číslo, a to 5,6 l/100 km, no to vôbec nie je sklamaním, práve naopak.

Elektrická polovička pohonu pomáha pri rozbiehaní, akcelerácii a udržiavaní kontinuálnych rýchlostí tesne pod 100 km/hod. Ak by ste napríklad začali jazdu s plne nabitou hybridnou batériou, priblížite sa aj k spotrebe, ktorú uvádza Toyota. Keďže sa batéria nabíja len pri určitých podmienkach zaťaženia, spotreba sa bude vždy meniť v závislosti od vašej trasy. Elektromotor pri diaľničných trasách nedokáže tvoriť kúzla a z Camry sa v týchto chvíľach stáva jednoduchý ekonomický štvorvalec.

Toyota Camry Hybrid.
Zdroj: Eva Karolčíková

Správanie CVT-čky obmedzuje akékoľvek nutkanie zrýchliť tempo, aj keď to Camry dokáže. Najlepšie sa ale prispôsobuje hluku v športovom režime, kedy má hučanie motora logiku. V súlade s týmto režimom ponúka Toyota aj manuálny režim, ktorý neuškodí, ale zaobídete sa aj bez neho. Keďže nemáte otáčkomer a samotná architektúra bezstupňovej prevodovky neumožňuje radenie prevodových stupňov, v podstate iba upravujete zrýchlenie a brzdenie motorom, vlastne ako v režime B. Nech je to akokoľvek, športový režim sprevádza príjemná dynamika s vyváženým podvozkom a pevnejším riadením.

Bezpečnostné systémy inštaluje Toyota bez toho, aby sa zamerala na úroveň vybavenia. Camry automaticky reaguje na nebezpečenstvo, radarovo upravuje rýchlosť, rozpoznáva pohyb chodcov, udržiava polohu v jazdnom pruhu, číta značky a automaticky prepína medzi stretávacími a diaľkovými svetlami. Rovnako ako na aktívnej strane, sú na vysokej úrovni aj prvky pasívnej bezpečnosti, ako je posilnená konštrukcia karosérie, airbagy, znížená možnosť zranenia chodcov vďaka nárazovým zónam a podobne.

Toyota Camry.
Zdroj: Eva Karolčíková

Kožený interiér s klimatizovanými prednými sedadlami v najvyššom stupni výbavy pôsobí prestížne, zvolené materiály sú skutočne príjemné na dotyk aj na posed. Predné sedadlá ma počas 200-kilometrovej jazdy presvedčili o svojej premyslenej ergonómii a komforte cestovania. Vodičovi pomáha farebná 7-palcová obrazovka umiestnená medzi okrúhlymi meračmi, ktorá dokáže ovládať mnoho funkcií a tak v podstate nemusí vodič odvracať zrak z cesty. Zakrivená línia v strede jasne oddeľuje priestor vodiča od centrálnej časti armatúry, ktorá patrí spolujazdcovi. Táto trojuholníková plocha vnáša do palubnej dosky punc originality, no mierne na úkor ergonómie. Kvôli nedostatku miesta sa ovládače vyhrievania sedadiel zasekli medzi stredovou lakťovou opierkou a držiakmi nápojov.

Ak vás zaujíma posed pre zvyšných pasažierov, tí budú v druhom rade nepochybne spokojný. Priestor vzadu je veľkorysý a na rozdiel od mnohých iných vozidiel sa o nich Camry dokáže postarať na úrovni. Rázvor 2,82 metra im plne prospieva. Sklopením stredovej lakťovej opierky získajú prístup k ovládacím prvkom ako na Audi A8, takže si môžu sami nastaviť klimatizáciu, meniť hlasitosť zvuku ale aj elektricky sťahovať či spúšťať roletku na zadnom okne. Ak by toho bolo stále málo, cestujúci vzadu si tiež môžu tiež elektricky nastaviť sklon operadiel.

Toyota Camry Hybrid.
Zdroj: Eva Karolčíková

Vďaka modernizácii sa do centrálnej časti dostala 9-palcová obrazovka infotainmentu, cez ktorú možno ovládať multimediálny systém Toyoty. Na to, že sú Japonci v mnohých odboroch na vrchole technologického rebríčka, sa ale mohli so zobrazením, rozlíšením a reakciou obrazovky pohrať o niečo viac. Toto je ale pravidelná výčitka, ktorá by sa dala aplikovať na takmer každé auto pochádzajúce z krajiny vychádzajúceho slnka.

Keď Toyota v roku 2004 stiahla Camry z Európy, išlo o najúspešnejší sedan strednej triedy v predaji, ktorý si od roku 1982 našiel až 19 miliónov majiteľov vo viac ako stovke krajín. A predsa, ruku na srdce, vylepšená Camry v Európe takéto rekordy nezaznamená. To ale nevadí, dnes sa platí hlavne za jedinečnosť. Veľký sedan opäť dokázal, že je pohodlný, vyvážený, výkonný a zároveň úsporný. Prezentácia interiéru vyvoláva úsmev na tvári, hoci niektorí asistenti a CVT prevodovka môžu občas liezť na nervy. Tieto drobné nedostatky aspoň dokazujú, že existencia Lexusu ES stále dáva zmysel.