Skoro 42 000 eur, no teda! Za toľko by sme ešte nedávno kupovali skôr veľký Kodiaq, než toto kompaktné SUV. Doba sa však, žiaľ, zmenila a nielen ceny áut nemilo poskočili nahor. Za túto sumu však dostanete skutočne špičkovo vybavené rodinné auto, ktorému takmer nič nechýba.
Kompaktné SUV z dielne mladoboleslavskej značky prednedávnom prešlo faceliftom, ktorý priniesol niektoré technologické novinky, napríklad LED matrix svetlomety, a vylepšila sa aj jeho aerodynamika. Vďaka tomu je Karoq úspornejší aj tichší než predtým.
Na prvý pohľad si isto všimnete, že po facelifte sa zmenšili predné svetlomety, zadné sa mierne zmenili tiež, teraz sú krajšie. Výrazná metalíza Phoenix Orange sa podľa reakcií okolia páčila.
Vonku vládnu moderné hranaté tvary, nepekný je len plast naspodku dverí. Má však svoju praktickú funkciu – ochráni nohavice pred blatom. Výbavu Style spoznáte napríklad podľa chrómovaných strešných lyžín.
V interiéri ešte stále nájdete plno mechanických tlačidiel a ovládačov, nachádza sa tam aj „normálna“ radiaca páka – paráda, tak to máme radi! Samozrejme, dnes už nesmie chýbať ani digitálna prístrojovka s rôznymi možnosťami konfigurácie. Vnútri nám prekážalo už len množstvo plastu. Aj toho tvrdého sa tu nájde stále dosť.
Jazdné vlastnosti možno charakterizovať slovami nešportové, skôr rodinné, komfortné, komótne – v Karoqu sa nebudete nikam naháňať. Naftový motor má svoje nespochybniteľné výhody, jednou z nich je priemerná spotreba.
Nám vyšla na 5,6 l/100 km – to sa nám páči! Naftový dvojliter dáva v prípade tohto SUV ešte stále zmysel. Najmä keď sa spojí výkonnejšia verzia s pohonom 4x4 (slabší motor má pohon len predných kolies). O pohon všetkých štyroch kolies sa stará elektrohydraulická spojka už šiestej generácie.
Okrem toho, že je kompaktnejšia a ľahšia než predošlé generácie, jej výhodou je, že rýchlejšie reaguje. V teréne skutočne dobre funguje, limitom je len priemerná svetlá výška tejto verzie s údajom 17 cm. Na rozdiel od Kodiaqa v menšom Karoqu nenájdete ani terénny režim jazdy offroad. Na snehu pri výjazde na horskú chatu či hotel s ním však žiadne problémy mať nebudete.
V noci sme ocenili aj nové LED matrix svetlomety, ktoré v porovnaní s bežnými parabolickými ponúkajú funkcie navyše. Intenzita svetla je oveľa vyššia, svetlá svietia viac do šírky, lepšie osvetľujú krajnice popri ceste. Aj diaľkové svetlá svietia veľmi intenzívne, funkcia vyrezávania lúčov pred vozidlom idúcim oproti funguje spoľahlivo. Ak jazdíte často v noci, mali by ste zvážiť ich zakúpenie.
Počas jazdy nás potešilo ticho na palube, Karoq po facelifte patrí medzi najtichšie vozidlá vo svojom segmente. Zladenie naftového motora s automatickou prevodovkou je skôr letargické, ak sa však nikam extra neponáhľate, bude vám vyhovovať.
Jediná vec, s ktorou sa stále nedokážeme zmieriť, je cena testovaného exemplára. Ak sa však trochu uskromníte s výbavou, môžete ju znížiť takmer o 7 000 eur.
Naše hodnotenie a technické údaje nájdete na ďalšej strane