Škoda Kamiq Scoutline stojí na vrchole ponuky českého rodinného crossoveru segmentu B. Popri ňom nesie pretekársku šachovnicu hrdo variant Monte Carlo, ktorému taktiež nemožno uprieť štýl, no k poctivému a praktickému Kamiqu sa mi prevedenie Scoutline hodí podstatne viac.

Škoda Kamiq 1.0 TSI 7° AP Scoutline
Zdroj: Filip Kadlečík

Imidžovo ide o decentný a moderný crossover vo farbe, vďaka ktorej nikdy nebude fádny. Na rozdiel od výbav Scout pri modeloch Octavia či Superb je Scoutline iba línia doplnkov, ako už hovorí samotný názov, technické zmeny ako pohon všetkých kolies či zväčšenie svetlej výšky tu nečakajte. Napriek tomu si mimo cesty môžete s Kamiqom dovoliť o niečo viac, najmä vďaka plastovým ochranným prvkom, ktoré sú odolnejšie voči oderu.

Dizajnový balík v podobe upravených nárazníkov, typicky sivých krytov spätných zrkadiel, 18” diskov kolies či napríklad zadných svetiel v príplatkovom LED prevedení je podarený a preto voči nemám žiadne výhrady, práve naopak, získal si ma.

Škoda Kamiq 1.0 TSI 7° AP Scoutline
Zdroj: Filip Kadlečík

Kamiq vyniká svojim podvozkom, ktorý je vo väčšine jazdných situácií, prekvapivo pohodlný a pracuje v tichosti. To v tomto segmente, aj vzhľadom na rozmery a technické limity automobilov, nie je samozrejmosť. Nevadia mu nerovnosti na pevných vozovkách a poľné cesty hltá s radosťou. Zároveň dokáže veľmi solídne držať stopu aj pri vyššom tempe. Je univerzál už vo svojej podstate. Scoutline síce svetlú výšku nemení, no tá aj tak dosahuje pekných 188 mm.

Svetlosť Fabie novej generácie je 133 mm, Kamiq teda v teréne v porovnaní so svojim spriazneným modelom prináša jasný benefit. Nevyrovná sa mu napríklad ani nová Dacia Sandero, ktorá má so 163 mm taktiež mierne terénne ambície a napríklad spomínanú Fabiu výrazne prekonáva. Aj čísla teda potvrdzujú moje skúsenosti, že s Kamiqom sa netreba báť ani ľahšieho terénu.

Škoda Kamiq 1.0 TSI 7° AP Scoutline
Zdroj: Filip Kadlečík

Pod kapotou testovacieho Kamiqu v tomto prípade pracoval trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) spojený so sedemstupňovou samočinnou DSG prevodovkou. Ide o moderný pohonný reťazec s dostatočnou výkonnosťou. Časy, keď boli trojvalce zaznávané, už sú minulosťou. Koncernové litrové TSI patrí k tým najlepším a dokáže ponúknuť slušnú dynamiku pri zachovaní rozumnej spotreby, ktorá sa v závislosti od vášho jazdného štýlu bude v praxi pohybovať prevažne od 5,5 do 7,5 l/100 km. Na diaľnici vie pri stabilnej jazde stotridsiatkou vystúpiť na 7,3 l/100 km. V meste má mierne nižší apetít a na okreskách zasa pokojne klesne aj o dva litre.

Kamiq má potenciál byť pravým ľudovým autom, no testovací kus s cenovkou presahujúcou 28 000 eur nie je práve lacný. V kontexte jeho výbavy a zdražovania automobilov jeho cena nie je nijak nadpriemerná, no pre mnohých bude mimo rozpočtu. Ak by ste chceli ušetriť pár tisíc eur a stále mať dizajn balíka Scoutline, pokojne zvážte aj motorizáciu 1.0 TSI ladenú na 70 kW (95 k) spojenú s manuálnou päťstupňovou prevodovkou.

Škoda Kamiq 1.0 TSI 7° AP Scoutline.
Zdroj: Filip Kadlečík

V porovnaní s testovaným vozidlom je spomínaná motorizácia lacnejšia o viac než 3 000 eur, no nenáročného užívateľa nebude nijak zvlášť obmedzovať. Testoval som ju v minulosti a bol som spokojný aj s jej jazdným prejavom. Podvozok tu bol rovnako komfortný, výkon skromnejší, ale na bežné jazdenie s prehľadom postačoval.

Kombinácia litrového TSI a DSG prevodovky umožňuje lepšie využívať napríklad adaptívny tempomat a dalšie moderné asistenčné systémy. Ak si potrpíte na technológie a komfort, nebudete ľutovať, že ste si priplatili za drahší variant vozidla. Naopak, nad motorom 1.5 TSI by som tu asi nepremýšľal. Považujem ho za vydarený, no uplatenie si lepšie nájde skôr v agilnejšej Fabii či Scale. Komfortnému charakteru Kamiqa sedí 1.0 TSI ako uliate.