Benefity nového palubného systému, s ktorým SUV-kupé prichádza, boli citeľné aj v reálnej premávke, keďže som pri nabíjaní chvíľami dosahoval výkon 173 kW, ktorý bolo vozidlo schopné udržať niekoľko minút a potom klesal na úrovne v rozmedzí od 80 kW do 100 kW.
Už samotný fakt, že Enyaq dokáže nabíjať výkonom 170 kW je pre tento model veľký krok vpred. Počas dlhodobého testovania variantu iV 60 som mu vyčítal práve neschopnosť dosiahnuť svoj plný výkonnostný potenciál pri nabíjaní, vozidlo zväčša energiu do akumulátora dodávalo maximálnym výkonom 60 kW.
Vozidlo som zväčša nabíjal v rozmedzí od 20 do 80 %, avšak pri dlhých cestách som konektor CCS nechával zasunutý aj dlhšie, niekedy aj do 100 % stavu nabitia batérie. Aj pri akumulátore nabitom nad 90 % SUV-kupé dokázalo držať nabíjací výkon okolo 37 kW, čo je slušná cifra.
Dojazd vzrástol o desiatky percent
Vďaka zrýchlenému nabíjaniu sa pri prvom elektrickom RS-ku netreba báť ani dlhých ciest. Ja som Slovensko krížom-krážom prešiel aj na spomínanom iV 60, no s prevedením RS je cesta ešte bezstarostnejšia. Najmä na diaľniciach cítiť prítomnosť väčšieho akumulátora, pri tempe 130 km/h tu môžete rátať s dojazdom približne na úrovni 350 kilometrov.
Pozrite si SUV-kupé vo veľkej galérii, kliknite sem
V menej náročnej prevádzke mimo diaľnic sa nebojím deklarovať dojazd na jedno nabitie okolo 450 kilometrov. V porovnaní so základnou zadnokolkou sa tu nárast dojazdu pohybuje približne na úrovni 45 % v náročných podmienkach, teda pri konštantnej diaľničnej jazde.
Vyšší komfort pri jazde mi zaručovalo aj spomínané rýchle nabíjanie. V praxi si ho môžete predstaviť tak, že na ceste z Trenčína do Mladej Boleslavi, ktorá zvykne so spaľovacím automobilom trvať do piatich hodín, som s Enyaq Coupé RS iV nabíjaním nestratil žiadny čas navyše. Stačila mi jedna zastávka na Ionity Pávov, kde som sa aj naobedoval, a mohol som pokračovať ďalej.
Od príchodu nového palubného systému a vylepšeného infotainmentu som okrem vylepšenia priebehu nabíjania či zníženej spotreby očakával aj vyššiu stabilitu a elimináciu rôznych detských chorôb, ktoré som zažíval v modeli iV 60 či neskôr vo verzii iV 80x. Išlo napríklad o zamŕzanie dotykového displeja či výpadky bezdrôtového pripojenia systému Android Auto.
Stabilnejší infotainment
Dočkal som sa čiastočnej nápravy. Stabilita informačno-zábavného systému je vylepšená vo výraznej miere, Škoda však stále musí popracovať na spoľahlivosti pripojenia Android Auto bez použitia kábla. Stávalo sa mi, že integrovaný mobilný telefón sa zrazu odpojil, alebo sa niekedy pripojil až po niekoľkých minútach. Keď sa Škode v jednej z nasledujúcich aktualizácií na diaľku podarí opraviť aj tento nedostatok, budem s fungovaním systému spokojný.
S modelom Enyaq Coupé RS iV som sa zúčastnil na charitatívnej Rally Radosti 2022, počas jedného víkendu si za jeho volant na námestiach slovenských miest sadli stovky ľudí a spätná väzba, ktorá od nich prichádzala, bola jednoznačná - toto vozidlo má prekvapivo pekný a kvalitný interiér.
Súhlasím, avšak mám aj jednu výčitku - pri prehrávaní hudby na vyššej ako tretinovej hlasitosti ma vyrušovala vibrujúca výplň spolujazdcových dverí. Zjavne tu neprišlo k bezchybnej montáži tohto dielu. Snáď už Škoda túto chybu napravila.
Až na malé zaváhanie, ktoré by pravdepodobne ľahko vyriešil zásah v servise, je interiér Enyaqy vo verzii RS naozaj oázou pokoja a poteší kvalitným vyhotovením a hodnotnými materiálmi. Vo veľkej miere ho pokrýva Alcantara, ktorá je zdobená kontrastným prešívaním vo farbe Mamba Green - to totiž ladí s extravagantným exteriérom vozidla. Dizajnovo čisté dielo tímu okolo dizajnéra Petra Olaha je oku lahodiace, už samotné tvary interiéru pomáhajú v kabíne navodiť príjemnú atmosféru.
Nestratí sa
Priestorovo je Enyaq Coupé RS iV veľkorysý na zadných sedadlách i v batožinovom priestore s dvojitým dnom. Ak by mi však išlo o maximalizáciu úžitkovej hodnoty vozidla, siahol by som skôr po klasickom SUV s rovnou strechou. A možno by som sa uspokojil aj s verziou iV 80, ktorá síce neponúka pohon všetkých kolies, no dokáže potenciál batérie využiť ešte o niečo lepšie - ponúka väčší akčný rádius.
Mimochodom, obrovská presklená strecha je krásna, no mne prekážala absencia roletky. Počas horúcich letných dní posádke nepridáva na komforte, keď na ňu svieti Slnko. Treba uznať, že špeciálne fólie ho utlmia, no roletku nahradiť nedokážu.
Variant RS má nepopierateľné výhody najmä z hľadiska imidžu. Už samotné kupé patrí medzi najkrajšie Škody, ktoré kedy vznikli, no s doplnkami RS a v extravagantnej Mamba Green farbe ide o neprehliadnuteľné vozidlo, ktoré sa vizuálne nestratilo ani v kolóne Rally Radosti tvorenej desiatkami superšportov.
Čo sa jazdných vlastností týka, na variante RS musím vyzdvihnúť predovšetkým špičkový grip, ku ktorému prispievajú aj veľké pneumatiky obuté na 21” diskoch kolies. Elektrický pohon zložený z kombinácie synchrónneho (vzadu) a asynchrónneho (vpredu) elektromotora dokáže s vozidlom s hmotnosťou 2,3 tony pocvičiť veľmi solídne, najmä v dvojciferných rýchlostiach je akcelerácia vyslovene zábavná. Som však presvedčený o tom, že nad ostatnými verziami táto okrem charizmy vytŕča najmä pokročilejšou technikou a softvérom, aj bežný Enyaq má skvelo vyvážené jazdné vlastnosti.
Techniku použitú v Enyaq Coupé RS iV v krátkosti vysvetľujem na tomto videu:
Počas týždňa som sa s modelom Enyaq Coupé RS iV pozrel do Košíc, ale napríklad aj do Banskej Bystrice, Popradu, Žiliny či Prahy. Celkovo som za jeho volantom strávil niečo málo viac než tri desiatky hodín a prejazdil 2 300 kilometrov.
Ak ste si mysleli, že s elektromobilom sa nedajú absolvovať dlhé trasy, mýlili ste sa. Dnes už to nie je problém aj vďaka výbornej efektivite, ktorú e-autá ponúkajú. Po dvoch tisíckach diaľničných kilometrov sa moja spotreba ustálila na hodnote 20 kWh/100 km. Veľmi solídna hodnota!
Verdikt
Enyaq Coupé RS iV nie je iba dizajnová hračka. Potešil ma technologicky, má vynikajúcu adaptívnu rekuperáciu, ktorá výrazne uľahčuje riadenie a zvyšuje efektivitu. Jeho asistenčné systémy sú vyladené lepšie, než v minulosti. Má efektný interiér a ešte pútavejší vonkajší vzhľad. Ponúka seriózny dojazd, príjemne tuhý podvozok, no zároveň nezabúda na jazdný komfort. Toto je s veľkou pravdepodobnosťou najlepšie auto, aké doteraz Škoda vyrobila. Minimálne z tých, na ktorých som mal možnosť jazdiť osobne. A nebolo ich málo.
ŠKODA ENYAQ s financovaním cez ŠKODA Financial Service
Výhodné financovanie bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40%.
- Model: ŠKODA ENYAQ iV RS Coupé
- Cena testovaného vozidla: 68.228 €
- Typ financovania: ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
- Akontácia: 40% (27.291 €)
- Spracovateľský poplatok: 0%
- Výška úveru: 40.937 €
- Posledná navýšená splátka: 23.967 €
- Dĺžka splácania: 60 mesiacov
- Poistenie v splátke (Allianz) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
- Výška mesačnej splátky: 667€ vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátka sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.
Naskenuj QR kód a vypočítaj si splátku!
motor a pohonný systém | Škoda Enyaq Coupé RS iV |
---|---|
Typ elektromotora | Vpredu asynchrónny s perm. magnetom, vzadu synchrónny s perm. magnetom |
Max. výkon | 220 kW / 299 k |
Max. krútiaci moment | 460 Nm |
Palivo | elektromotor |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | jednostupňová redukčná samočinná |
rozmery, hmotnosti a objemy | Škoda Enyaq Coupé RS iV |
---|---|
Dĺžka | 4 653 mm |
Šírka | 2 148 mm |
Výška | 1 607 mm |
Rázvor náprav | 2 768 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 180 kg |
Užitočná hmotnosť | 560 kg |
Celková hmotnosť | 2 740 kg |
Objem batožinového priestoru | 570 / 1 610 l |
Kapacita batérie | 77 kWh |
jazdné výkony | Škoda Enyaq Coupé RS iV |
---|---|
Max. rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,5 s |
spotreba | Škoda Enyaq Coupé RS iV |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 17,3 - 18,2 kWh/100 km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Škoda Enyaq Coupé RS iV |
---|---|
Základná cena modelu | od 61 090 € |
Základná cena verzie | od 61 090 € |
Cena testovaného exemplára | 68 228 € |
Typ elektromotora | |
---|---|
Škoda Enyaq Coupé RS iV | Vpredu asynchrónny s perm. magnetom, vzadu synchrónny s perm. magnetom |
Max. výkon | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 220 kW / 299 k |
Max. krútiaci moment | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 460 Nm |
Palivo | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | elektromotor |
Pohon | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | všetky kolesá |
Prevodovka | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | jednostupňová redukčná samočinná |
Dĺžka | |
---|---|
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 4 653 mm |
Šírka | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 2 148 mm |
Výška | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 1 607 mm |
Rázvor náprav | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 2 768 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 2 180 kg |
Užitočná hmotnosť | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 560 kg |
Celková hmotnosť | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 2 740 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 570 / 1 610 l |
Kapacita batérie | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 77 kWh |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 6,5 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 17,3 - 18,2 kWh/100 km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Škoda Enyaq Coupé RS iV | od 61 090 € |
Základná cena verzie | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | od 61 090 € |
Cena testovaného exemplára | |
Škoda Enyaq Coupé RS iV | 68 228 € |