Benefity nového palubného systému, s ktorým SUV-kupé prichádza, boli citeľné aj v reálnej premávke, keďže som pri nabíjaní chvíľami dosahoval výkon 173 kW, ktorý bolo vozidlo schopné udržať niekoľko minút a potom klesal na úrovne v rozmedzí od 80 kW do 100 kW. 

Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

Už samotný fakt, že Enyaq dokáže nabíjať výkonom 170 kW je pre tento model veľký krok vpred. Počas dlhodobého testovania variantu iV 60 som mu vyčítal práve neschopnosť dosiahnuť svoj plný výkonnostný potenciál pri nabíjaní, vozidlo zväčša energiu do akumulátora dodávalo maximálnym výkonom 60 kW. 

Škoda Enyaq Coupé RS iV na nabíjacej stanici Ionity v praxi predvádzala vylepšené nabíjanie.
Zdroj: Filip Kadlečík

Vozidlo som zväčša nabíjal v rozmedzí od 20 do 80 %, avšak pri dlhých cestách som konektor CCS nechával zasunutý aj dlhšie, niekedy aj do 100 % stavu nabitia batérie. Aj pri akumulátore nabitom nad 90 % SUV-kupé dokázalo držať nabíjací výkon okolo 37 kW, čo je slušná cifra.

Dojazd vzrástol o desiatky percent

Vďaka zrýchlenému nabíjaniu sa pri prvom elektrickom RS-ku netreba báť ani dlhých ciest. Ja som Slovensko krížom-krážom prešiel aj na spomínanom iV 60, no s prevedením RS je cesta ešte bezstarostnejšia. Najmä na diaľniciach cítiť prítomnosť väčšieho akumulátora, pri tempe 130 km/h tu môžete rátať s dojazdom približne na úrovni 350 kilometrov.

Pozrite si SUV-kupé vo veľkej galérii, kliknite sem

Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

V menej náročnej prevádzke mimo diaľnic sa nebojím deklarovať dojazd na jedno nabitie okolo 450 kilometrov. V porovnaní so základnou zadnokolkou sa tu nárast dojazdu pohybuje približne na úrovni 45 % v náročných podmienkach, teda pri konštantnej diaľničnej jazde.

Vyšší komfort pri jazde mi zaručovalo aj spomínané rýchle nabíjanie. V praxi si ho môžete predstaviť tak, že na ceste z Trenčína do Mladej Boleslavi, ktorá zvykne so spaľovacím automobilom trvať do piatich hodín, som s Enyaq Coupé RS iV nabíjaním nestratil žiadny čas navyše. Stačila mi jedna zastávka na Ionity Pávov, kde som sa aj naobedoval, a mohol som pokračovať ďalej.

Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

Od príchodu nového palubného systému a vylepšeného infotainmentu som okrem vylepšenia priebehu nabíjania či zníženej spotreby očakával aj vyššiu stabilitu a elimináciu rôznych detských chorôb, ktoré som zažíval v modeli iV 60 či neskôr vo verzii iV 80x. Išlo napríklad o zamŕzanie dotykového displeja či výpadky bezdrôtového pripojenia systému Android Auto.

Stabilnejší infotainment

Dočkal som sa čiastočnej nápravy. Stabilita informačno-zábavného systému je vylepšená vo výraznej miere, Škoda však stále musí popracovať na spoľahlivosti pripojenia Android Auto bez použitia kábla. Stávalo sa mi, že integrovaný mobilný telefón sa zrazu odpojil, alebo sa niekedy pripojil až po niekoľkých minútach. Keď sa Škode v jednej z nasledujúcich aktualizácií na diaľku podarí opraviť aj tento nedostatok, budem s fungovaním systému spokojný. 

Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

S modelom Enyaq Coupé RS iV som sa zúčastnil na charitatívnej Rally Radosti 2022, počas jedného víkendu si za jeho volant na námestiach slovenských miest sadli stovky ľudí a spätná väzba, ktorá od nich prichádzala, bola jednoznačná - toto vozidlo má prekvapivo pekný a kvalitný interiér.

Súhlasím, avšak mám aj jednu výčitku - pri prehrávaní hudby na vyššej ako tretinovej hlasitosti ma vyrušovala vibrujúca výplň spolujazdcových dverí. Zjavne tu neprišlo k bezchybnej montáži tohto dielu. Snáď už Škoda túto chybu napravila. 

Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

Až na malé zaváhanie, ktoré by pravdepodobne ľahko vyriešil zásah v servise, je interiér Enyaqy vo verzii RS naozaj oázou pokoja a poteší kvalitným vyhotovením a hodnotnými materiálmi. Vo veľkej miere ho pokrýva Alcantara, ktorá je zdobená kontrastným prešívaním vo farbe Mamba Green - to totiž ladí s extravagantným exteriérom vozidla. Dizajnovo čisté dielo tímu okolo dizajnéra Petra Olaha je oku lahodiace, už samotné tvary interiéru pomáhajú v kabíne navodiť príjemnú atmosféru. 

Nestratí sa

Priestorovo je Enyaq Coupé RS iV veľkorysý na zadných sedadlách i v batožinovom priestore s dvojitým dnom. Ak by mi však išlo o maximalizáciu úžitkovej hodnoty vozidla, siahol by som skôr po klasickom SUV s rovnou strechou. A možno by som sa uspokojil aj s verziou iV 80, ktorá síce neponúka pohon všetkých kolies, no dokáže potenciál batérie využiť ešte o niečo lepšie - ponúka väčší akčný rádius. 

Mimochodom, obrovská presklená strecha je krásna, no mne prekážala absencia roletky. Počas horúcich letných dní posádke nepridáva na komforte, keď na ňu svieti Slnko. Treba uznať, že špeciálne fólie ho utlmia, no roletku nahradiť nedokážu.

Variant RS má nepopierateľné výhody najmä z hľadiska imidžu. Už samotné kupé patrí medzi najkrajšie Škody, ktoré kedy vznikli, no s doplnkami RS a v extravagantnej Mamba Green farbe ide o neprehliadnuteľné vozidlo, ktoré sa vizuálne nestratilo ani v kolóne Rally Radosti tvorenej desiatkami superšportov.

Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

Čo sa jazdných vlastností týka, na variante RS musím vyzdvihnúť predovšetkým špičkový grip, ku ktorému prispievajú aj veľké pneumatiky obuté na 21” diskoch kolies. Elektrický pohon zložený z kombinácie synchrónneho (vzadu) a asynchrónneho (vpredu) elektromotora dokáže s vozidlom s hmotnosťou 2,3 tony pocvičiť veľmi solídne, najmä v dvojciferných rýchlostiach je akcelerácia vyslovene zábavná. Som však presvedčený o tom, že nad ostatnými verziami táto okrem charizmy vytŕča najmä pokročilejšou technikou a softvérom, aj bežný Enyaq má skvelo vyvážené jazdné vlastnosti.

Techniku použitú v Enyaq Coupé RS iV v krátkosti vysvetľujem na tomto videu:

Počas týždňa som sa s modelom Enyaq Coupé RS iV pozrel do Košíc, ale napríklad aj do Banskej Bystrice, Popradu, Žiliny či Prahy. Celkovo som za jeho volantom strávil niečo málo viac než tri desiatky hodín a prejazdil 2 300 kilometrov.

Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

Ak ste si mysleli, že s elektromobilom sa nedajú absolvovať dlhé trasy, mýlili ste sa. Dnes už to nie je problém aj vďaka výbornej efektivite, ktorú e-autá ponúkajú. Po dvoch tisíckach diaľničných kilometrov sa moja spotreba ustálila na hodnote 20 kWh/100 km. Veľmi solídna hodnota!

Verdikt

Enyaq Coupé RS iV nie je iba dizajnová hračka. Potešil ma technologicky, má vynikajúcu adaptívnu rekuperáciu, ktorá výrazne uľahčuje riadenie a zvyšuje efektivitu. Jeho asistenčné systémy sú vyladené lepšie, než v minulosti. Má efektný interiér a ešte pútavejší vonkajší vzhľad. Ponúka seriózny dojazd, príjemne tuhý podvozok, no zároveň nezabúda na jazdný komfort. Toto je s veľkou pravdepodobnosťou najlepšie auto, aké doteraz Škoda vyrobila. Minimálne z tých, na ktorých som mal možnosť jazdiť osobne. A nebolo ich málo.

ŠKODA ENYAQ s financovaním cez ŠKODA Financial Service

Výhodné financovanie bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40%.

  • Model: ŠKODA ENYAQ iV RS Coupé
  • Cena testovaného vozidla: 68.228 €
  • Typ financovania: ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
  • Akontácia: 40% (27.291 €)
  • Spracovateľský poplatok: 0%
  • Výška úveru: 40.937 €
  • Posledná navýšená splátka: 23.967 €
  • Dĺžka splácania: 60 mesiacov
  • Poistenie v splátke (Allianz) : PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
  • Výška mesačnej splátky: 667€ vrátane poistenia*

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátka sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

Naskenuj QR kód a vypočítaj si splátku!

Naskenuj QR kód a vypočítaj si splátku!
Zdroj: Škoda Financial Services
motor a pohonný systém Škoda Enyaq Coupé RS iV
Typ elektromotora Vpredu asynchrónny s perm. magnetom, vzadu synchrónny s perm. magnetom
Max. výkon 220 kW / 299 k
Max. krútiaci moment 460 Nm
Palivo elektromotor
Pohon všetky kolesá
Prevodovka jednostupňová redukčná samočinná
rozmery, hmotnosti a objemy Škoda Enyaq Coupé RS iV
Dĺžka 4 653 mm
Šírka 2 148 mm
Výška 1 607 mm
Rázvor náprav 2 768 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 180 kg
Užitočná hmotnosť 560 kg
Celková hmotnosť 2 740 kg
Objem batožinového priestoru 570 / 1 610 l
Kapacita batérie 77 kWh
jazdné výkony Škoda Enyaq Coupé RS iV
Max. rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,5 s
spotreba Škoda Enyaq Coupé RS iV
Kombinovaná - normovaná 17,3 - 18,2 kWh/100 km
aktuálne cenníkové ceny s dph Škoda Enyaq Coupé RS iV
Základná cena modelu od 61 090 €
Základná cena verzie od 61 090 €
Cena testovaného exemplára 68 228 €
Typ elektromotora
Škoda Enyaq Coupé RS iV Vpredu asynchrónny s perm. magnetom, vzadu synchrónny s perm. magnetom
Max. výkon
Škoda Enyaq Coupé RS iV 220 kW / 299 k
Max. krútiaci moment
Škoda Enyaq Coupé RS iV 460 Nm
Palivo
Škoda Enyaq Coupé RS iV elektromotor
Pohon
Škoda Enyaq Coupé RS iV všetky kolesá
Prevodovka
Škoda Enyaq Coupé RS iV jednostupňová redukčná samočinná
Dĺžka
Škoda Enyaq Coupé RS iV 4 653 mm
Šírka
Škoda Enyaq Coupé RS iV 2 148 mm
Výška
Škoda Enyaq Coupé RS iV 1 607 mm
Rázvor náprav
Škoda Enyaq Coupé RS iV 2 768 mm
Pohotovostná hmotnosť
Škoda Enyaq Coupé RS iV 2 180 kg
Užitočná hmotnosť
Škoda Enyaq Coupé RS iV 560 kg
Celková hmotnosť
Škoda Enyaq Coupé RS iV 2 740 kg
Objem batožinového priestoru
Škoda Enyaq Coupé RS iV 570 / 1 610 l
Kapacita batérie
Škoda Enyaq Coupé RS iV 77 kWh
Max. rýchlosť
Škoda Enyaq Coupé RS iV 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Škoda Enyaq Coupé RS iV 6,5 s
Kombinovaná - normovaná
Škoda Enyaq Coupé RS iV 17,3 - 18,2 kWh/100 km
Základná cena modelu
Škoda Enyaq Coupé RS iV od 61 090 €
Základná cena verzie
Škoda Enyaq Coupé RS iV od 61 090 €
Cena testovaného exemplára
Škoda Enyaq Coupé RS iV 68 228 €