Už na začiatku sa musíme čestne priznať, že dizajnérsky sa nám súčasná generácia Capturu veľmi páči. Zvýšené Clio pôsobí nadčasovo a skutočne vydarene – zvonka aj zvnútra. Páčil sa nám vysoký displej umiestnený na výšku, kde môžete pozorovať toky energií, ak sa náhodou nudíte. Klasické ovládanie klimatizácie je fajn, rovnako ako dostatok odkladacích schránok.
Zadné sedadlá sú posuvné, záleží na tom, či potrebujete väčší kufor alebo miesto pre zadných pasažierov. Pre batériu vzadu ste však prišli o rezervné koleso a kufor je omnoho menší, než majú bežné verzie (zhruba o 150 litrov).
Malý šikovný crossover sme si tentoraz vyskúšali s hybridným nabíjacím plugin pohonom. Doma z 220 V zásuvky zhruba za štyri hodiny získate energiu asi na 33 kilometrov čisto elektrickej jazdy. Naša spotreba elektriny: 17 kWh/100 km. Po vybití batérie sa priemerná spotreba benzínu ustálila na hodnote 5,3 l/100 km. To nie je zlé, ide o podobný údaj, ako má bežný samonabíjací hybrid.
Viac fotografií nájdete v galérii:
Benzínový motor 1,6 s nepriamym vstrekovaním žije vlastným životom. Môže za to aj nezvyčajná samočinná multimódová prevodovka, ktorá ponúka dva stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací agregát. Motor výraznejšie počuť najmä vtedy, keď vychádzate na diaľnicu alebo keď chcete niekoho predbiehať. Inak je pekne tichý.
Auto dobre sedí na ceste, užili sme si s ním dokonca horský priechod na Pezinskej Babe. Hmotnosť vyššiu zhruba o 200 kg oproti bežným modelom sme si ani neuvedomovali.
Keď ho budete každý deň nabíjať doma aj v práci, môžete jazdiť celý pracovný týždeň čisto elektricky. Otázne je za koľko – stúpajúce ceny elektriny mažú ekonomické výhody elektromobilov. Ale to je už celkom iná pesnička...
Náš verdikt:
Plugin hybridný Capture nás potešil svojím výkonom aj spotrebou. Už menej cenou, ktorá neprináša jeho majiteľom na Slovensku žiadne extra daňové alebo parkovacie výhody. Poteší vás, ak ste ekologicky založení.
motor a pohonný systém | Renault Captur PHEV |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Max. krútiaci moment (benzínový motor) | 144 Nm |
Max. výkon (elektromotor) | 117 kW / 159 k |
Max. krútiaci moment (elektromotor) | 200 Nm |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | multimódová automatická |
rozmery, hmotnosti a objemy | Renault Captur PHEV |
---|---|
Dĺžka | 4 227 mm |
Šírka | 1 797 mm |
Výška | 1 576 mm |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | 1 625 kg |
Objem batožinového priestoru | 265 / 379 l |
Objem palivovej nádrže | 39 l |
jazdné výkony | Renault Captur PHEV |
---|---|
Max. rýchlosť | 173 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,1 s |
spotreba | Renault Captur PHEV |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 1,4 l/100 km |
emisie | Renault Captur PHEV |
---|
aktuálne cenníkové ceny s dph | Renault Captur PHEV |
---|---|
Základná cena verzie | od 29 600 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Renault Captur PHEV | R4 |
Zdvihový objem | |
Renault Captur PHEV | 1 598 cm3 |
Max. krútiaci moment (benzínový motor) | |
Renault Captur PHEV | 144 Nm |
Max. výkon (elektromotor) | |
Renault Captur PHEV | 117 kW / 159 k |
Max. krútiaci moment (elektromotor) | |
Renault Captur PHEV | 200 Nm |
Palivo | |
Renault Captur PHEV | benzínový motor |
Pohon | |
Renault Captur PHEV | predná náprava |
Prevodovka | |
Renault Captur PHEV | multimódová automatická |
Dĺžka | |
---|---|
Renault Captur PHEV | 4 227 mm |
Šírka | |
Renault Captur PHEV | 1 797 mm |
Výška | |
Renault Captur PHEV | 1 576 mm |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | |
Renault Captur PHEV | 1 625 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Renault Captur PHEV | 265 / 379 l |
Objem palivovej nádrže | |
Renault Captur PHEV | 39 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Renault Captur PHEV | 173 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Renault Captur PHEV | 10,1 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Renault Captur PHEV | 1,4 l/100 km |
Základná cena verzie | |
---|---|
Renault Captur PHEV | od 29 600 € |