Už na začiatku sa musíme čestne priznať, že dizajnérsky sa nám súčasná generácia Capturu veľmi páči. Zvýšené Clio pôsobí nadčasovo a skutočne vydarene – zvonka aj zvnútra. Páčil sa nám vysoký displej umiestnený na výšku, kde môžete pozorovať toky energií, ak sa náhodou nudíte. Klasické ovládanie klimatizácie je fajn, rovnako ako dostatok odkladacích schránok.

RENAULT CAPTUR PHEV: Je tu ešte dosť veľa klasických tlačidiel, čo považujeme za výhodu v rámci ovládania.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Zadné sedadlá sú posuvné, záleží na tom, či potrebujete väčší kufor alebo miesto pre zadných pasažierov. Pre batériu vzadu ste však prišli o rezervné koleso a kufor je omnoho menší, než majú bežné verzie (zhruba o 150 litrov).

RENAULT CAPTUR PHEV: Takto sa sedí vzadu, keď je lavica posunutá celkom dopredu. Inak je tu dostatok miesta.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Malý šikovný crossover sme si tentoraz vyskúšali s hybridným nabíjacím plugin pohonom. Doma z 220 V zásuvky zhruba za štyri hodiny získate energiu asi na 33 kilometrov čisto elektrickej jazdy. Naša spotreba elektriny: 17 kWh/100 km. Po vybití batérie sa priemerná spotreba benzínu ustálila na hodnote 5,3 l/100 km. To nie je zlé, ide o podobný údaj, ako má bežný samonabíjací hybrid.

Viac fotografií nájdete v galérii:

Benzínový motor 1,6 s nepriamym vstrekovaním žije vlastným životom. Môže za to aj nezvyčajná samočinná multimódová prevodovka, ktorá ponúka dva stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací agregát. Motor výraznejšie počuť najmä vtedy, keď vychádzate na diaľnicu alebo keď chcete niekoho predbiehať. Inak je pekne tichý.

Auto dobre sedí na ceste, užili sme si s ním dokonca horský priechod na Pezinskej Babe. Hmotnosť vyššiu zhruba o 200 kg oproti bežným modelom sme si ani neuvedomovali.

RENAULT CAPTUR PHEV: Nech sa pozriete z ktorejkoľvek strany, dizajn Capturu je podľa nás nadčasový.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Keď ho budete každý deň nabíjať doma aj v práci, môžete jazdiť celý pracovný týždeň čisto elektricky. Otázne je za koľko – stúpajúce ceny elektriny mažú ekonomické výhody elektromobilov. Ale to je už celkom iná pesnička...

Náš verdikt:

Plugin hybridný Capture nás potešil svojím výkonom aj spotrebou. Už menej cenou, ktorá neprináša jeho majiteľom na Slovensku žiadne extra daňové alebo parkovacie výhody. Poteší vás, ak ste ekologicky založení.

motor a pohonný systém Renault Captur PHEV
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. krútiaci moment (benzínový motor) 144 Nm
Max. výkon (elektromotor) 117 kW / 159 k
Max. krútiaci moment (elektromotor) 200 Nm
Palivo benzínový motor
Pohon predná náprava
Prevodovka multimódová automatická
rozmery, hmotnosti a objemy Renault Captur PHEV
Dĺžka 4 227 mm
Šírka 1 797 mm
Výška 1 576 mm
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) 1 625 kg
Objem batožinového priestoru 265 / 379 l
Objem palivovej nádrže 39 l
jazdné výkony Renault Captur PHEV
Max. rýchlosť 173 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
spotreba Renault Captur PHEV
Kombinovaná - normovaná 1,4 l/100 km
emisie Renault Captur PHEV
aktuálne cenníkové ceny s dph Renault Captur PHEV
Základná cena verzie od 29 600 €
Usporiadanie a počet valcov
Renault Captur PHEV R4
Zdvihový objem
Renault Captur PHEV 1 598 cm3
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
Renault Captur PHEV 144 Nm
Max. výkon (elektromotor)
Renault Captur PHEV 117 kW / 159 k
Max. krútiaci moment (elektromotor)
Renault Captur PHEV 200 Nm
Palivo
Renault Captur PHEV benzínový motor
Pohon
Renault Captur PHEV predná náprava
Prevodovka
Renault Captur PHEV multimódová automatická
Dĺžka
Renault Captur PHEV 4 227 mm
Šírka
Renault Captur PHEV 1 797 mm
Výška
Renault Captur PHEV 1 576 mm
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
Renault Captur PHEV 1 625 kg
Objem batožinového priestoru
Renault Captur PHEV 265 / 379 l
Objem palivovej nádrže
Renault Captur PHEV 39 l
Max. rýchlosť
Renault Captur PHEV 173 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Renault Captur PHEV 10,1 s
Kombinovaná - normovaná
Renault Captur PHEV 1,4 l/100 km
Základná cena verzie
Renault Captur PHEV od 29 600 €