Astra mala v posledných rokoch trochu problém s imidžom a nevýrazným štýlom, čo sa s príchodom aktuálnej generácie zmenilo. Začlenením do väčšej rodiny Stellantis bol Opel pokropený živou vodou a nová Astra vyzerá skutočne k svetu. Nič na tom nemení ani to, že ide o technické dvojča Peugeota 308, lebo zvonka ho nič nepripomína a nemecká značka si drží vlastný štýl.
Astra vyzerá dravo, dynamicky a púta zraky okoloidúcich. Celkovo je dizajnový trend Oplov s maskou Vizor sympatický. Nová generácia má väčšie vonkajšie rozmery 4 374 x 1 860 x 1 470 mm, je dlhšia, širšia a nižšia, čím karoséria dostala atletickejšie proporcie, ale vďaka dlhšiemu rázvoru (plus 13 milimetrov) má viac miesta v kabíne. Testovaný exemplár v najvyššom výbavovom stupni Ultimate mal dokonca čiernu strechu, čo znížený postoj vizuálne ešte umocňuje.
Digitalizácia sa interiéru nevyhla, kokpit vodiča tvoria dva 10-palcové displeje, z ktorých ten stredový je mierne natočený k vodičovi. V interiéri ešte výraznejšie cítiť snahu odlíšiť sa od francúzskeho dvojčaťa. Rodiskom Astry zostáva Rüsselsheim. Volant má relatívne veľký a tenký veniec, tlačidlá na ňom sú fyzické, žiadne dotykové plôšky.
Pod centrálnym displejom sú hneď dva rady tlačidiel, hlavne na ovládanie klimatizácie a rýchly prístup k niektorým funkciám. Zdá sa, že odklon od štýlu „všetko dotykovo“ je nezastaviteľný a automobilky vypočuli kritiku zákazníkov. Dôležitejšie, ako všetko pchať do menu displeja, je vyváženie ovládania dotykovým a klasickým spôsobom.
Multimediálne prostredie sa nám na začiatku zdalo príliš rozhádzané, ale ide len o zvyk. Vlastne je logika ovládania dobrá, vylepšiť si ju každý môže prispôsobením domovskej stránky. Farebný headup displej sa napríklad nastavuje prepínačom vonkajších spätných zrkadiel – nezvyk, ale stačí na to prísť a všetko je v poriadku.
Interiérové materiály sú volené tak, aby v miestach dosahu boli mäkčené plasty a inde menej kvalitné. Čierny lesklý lakovaný povrch nájdeme na palubovke, stredovej konzole aj volante.
Volič automatickej osemstupňovej prevodovky má formu malého prepínača, čo uvoľnilo veľa miesta na stredovom tuneli v porovnaní s verziou s manuálnou prevodovkou. Ultimate má čalúnenie alcantarou aj čierny strop s panoramatickým strešným oknom.
Atmosféra na palube je príjemná, športová. Sedadlo vodiča sa dá znížiť skutočne výrazne, čo ocenia ľudia s pozitívnym vzťahom k športovému posedu. Na druhej strane certifikát AGR pripomína, že sedadlá sú aj zdravé pre chrbát. Posed vpredu je skutočne príjemný, vzadu je to tesnejšie na kolená, hoci rázvor náprav sa zväčšil.
Batožinový priestor má základný objem 422 litrov, sklopením zadného radu vznikne 1 339 litrov. Kufor má dvojité dno, podlaha sa dá nastaviť do polohy, ktorá eliminuje schod za nakladacou hranou.
Trojvalec je slušne odizolovaný a jeho drsnejší prejav sa výraznejšie do kabíny nederie. A už vôbec nie vibrácie. Dynamika auta je celkom dobrá, 130 koní si s hmotnosťou 1 371 kilogramov poradí hravo a od 1 500 otáčok dáva motor pekný ťah. Automat harmonicky spolupracuje s motorom. Žiadne trhanie pri rozbehu či nezmyselne dlhé podtočenie. Je tu aj možnosť športového režimu s dlhším podržaním nižšieho stupňa.
Viac fotografií z testovania si pozrite v galérii
V zákrutách sa pri rýchlejšej jazde Astra pohojdáva, podvozok je skôr mäkší, ale nie v porovnaní s Peugeotom. Nerovnosti pohlcuje výborne, zvláda aj dlhšie rolety a vyjazdené koľaje. Riadenie nie je veľmi priame, spätná väzba je slabá – v tomto bode to plne pripomína francúzsky vzor. Miestami je to preposilňované – ale to môže byť pre veľa ľudí pozitívom.
V teste sme mali dlhodobú spotrebu 6,3 litra. Čo je slušné rovnako ako základná cena Astry 19 990 eur. Náš Ultimate mal už mastnejšiu cenovku: 30 990 eur.
Astra je pekná, príjemne jazdí, má nízku spotrebu. Zadná kamera je stále zašpinená pre jej príliš nízku polohu blízko vozovky. nepomáha ani doplnkový ostrekovač kamery, ktorý robí skôr medvediu službu a stekance po ostrekovacej kvapaline úplne skreslia výhľad. Zvuk trojvalca môže vyrušovať. Klasický planétový automat pracuje bezchybne. Páči sa nám kokpit.
motor a pohonný systém | Opel Astra |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R3 |
Zdvihový objem | 1 199 cm3 |
Max. výkon | 96 kW / 130 k |
pri otáčkach | 5 500/min |
Max. krútiaci moment | 230 Nm |
pri otáčkach | 1 750/min |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | osemstupňová automatická prevodovka |
rozmery, hmotnosti a objemy | Opel Astra |
---|---|
Dĺžka | 4 374 mm |
Šírka | 1 860 mm |
Výška | 1 470 mm |
Rázvor náprav | 2 675 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 371 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | 1 446 kg |
Objem batožinového priestoru | 422 / 1 339 l |
Objem palivovej nádrže | 52 l |
jazdné výkony | Opel Astra |
---|---|
Max. rýchlosť | 210 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,7 s |
spotreba | Opel Astra |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 5,6 - 5,8 l/100 km |
emisie | Opel Astra |
---|---|
Emisie CO2 | 126 - 131 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Opel Astra |
---|---|
Základná cena modelu | od 19 990 € |
Základná cena verzie | od 27 090 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Opel Astra | R3 |
Zdvihový objem | |
Opel Astra | 1 199 cm3 |
Max. výkon | |
Opel Astra | 96 kW / 130 k |
pri otáčkach | |
Opel Astra | 5 500/min |
Max. krútiaci moment | |
Opel Astra | 230 Nm |
pri otáčkach | |
Opel Astra | 1 750/min |
Palivo | |
Opel Astra | benzínový motor |
Pohon | |
Opel Astra | predná náprava |
Prevodovka | |
Opel Astra | osemstupňová automatická prevodovka |
Dĺžka | |
---|---|
Opel Astra | 4 374 mm |
Šírka | |
Opel Astra | 1 860 mm |
Výška | |
Opel Astra | 1 470 mm |
Rázvor náprav | |
Opel Astra | 2 675 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Opel Astra | 1 371 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | |
Opel Astra | 1 446 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Opel Astra | 422 / 1 339 l |
Objem palivovej nádrže | |
Opel Astra | 52 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Opel Astra | 210 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Opel Astra | 9,7 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Opel Astra | 5,6 - 5,8 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Opel Astra | 126 - 131 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Opel Astra | od 19 990 € |
Základná cena verzie | |
Opel Astra | od 27 090 € |