Outback sa vždy odlišoval od rodinných kombi aj od terénnych áut. Medzi tými prvými vynikal obdivuhodnou priechodnosťou terénu, medzi tými druhými komfortom a pohodlím. V najnovšej generácii sa tieto rysy ešte prehĺbili.

Subaru Outback 2,5i Premium.
Zdroj: Robo Hubač

Keďže Subaru má k dizajnu mierne evolučný prístup, na prvý pohľad nie sú ani zďaleka zrejmé zmeny, ktoré sa na ňom udiali a ktorými nás prekvapí pri jazde. Outback stojí na novej platforme SGP (Subaru Global Platform), ktorá je tuhšia a ľahšia vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele. Po novom je o 50 milimetrov dlhší a o 35 milimetrov širší. Proti trendu ide aj so svojou vyššou výškou (+ 70 mm) a priechodnosť si zlepšil nárastom svetlej výšky o 13 milimetrov (213 mm).

Technické údaje I Subaru Outback 2,5i Premium
Motor: štvorvalec boxer, vpredu pozdĺžne • zdvihový objem: 2 498 cm3 • výkon: 124 kW (169 k) pri 5 000 – 5 800 ot./min. • krútiaci moment: 252 Nm pri 3 800 ot./ min • pohon: všetky kolesá/CVT automat. • d/š/v: 4 870/1 875/1 670 mm • pohotovostná hmotnosť: 1 646 kg • kufor: 561/1 822 l • zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,2 s • max. rýchlosť: 193 km/h • spotreba: 8,6 l/100 km • emisie CO2: 193 g/km • cena: od 41 500 eur

Outback je tradicionalista a nenechal sa zlákať módnymi SUV vlnami, no stredné SUV s prehľadom poráža svetlou výškou. Už prvá jazda z nového Mikona parku do mesta nás zaujala tichým prejavom a komfortným odpružením. Reakcia na volant je tiež veľmi priama. Cesty plné dier nerobili vozidlu žiadny problém, stále si udržiavalo príjemný komfort.

Subaru Outback 2,5i Premium.
Zdroj: Robo Hubač

Medzigeneračný pokrok v podvozku je veľmi výrazný. Pocitovo je to celkom iné auto, vyspelejšie, modernejšie. Vďaka zvýšenej tuhosti konštrukcie s novou platformou sa vozidlo nekrúti, nebúcha, nenatriasa. To je výzva, a tak sa rozhodneme zavítať na rozbitú poľnú cestu vedľa staveniska D4, kde práve finišovali na Lužnom moste a povrch brázdili preplnené nákladiaky. Veľký oblak prachu zatemnil oblohu a Outback si to razil po kameňoch a výmoľoch, akoby to bol ten najlepší asfalt na svete.

Stačí vypnúť stabilizačný systém a obdivovať ovládateľnosť, tešiť sa z reakcie. Ľahké šmyky vždy bezpečne podchytí pohon 4x4. Systém aktívneho rozdeľovania krútiaceho momentu prenáša na každé koleso optimálny výkon v závislosti od stavu vozovky, aby sa dosiahla lepšia priľnavosť na mokrých a klzkých cestách. Tam, kde by som si v iných autách omlátil hlavu o strop, sa Outback len zavlnil a všetko pekne ustál. Vďaka vysokej svetlej výške sme nemali problémy s prejazdom ani po väčších nerovnostiach.

Subaru Outback 2,5i Premium.
Zdroj: Robo Hubač

Na rozdiel od záplavy turbomotorov má raritný atmosférický boxer Subaru svoje výkonové maximum 169 koní až pri 5 000 otáčkach, čo pre vodičov, ktorí sú zvyknutí na turbo, môže znamenať, že v stredných otáčkach považujú motor za lenivý. Nemôžete očakávať, že tento „dva a pol liter“ vás zatlačí do sedadla, ale oceníte jeho pružnosť v najnižších otáčkach, lineárny nástup výkonu a niekedy v budúcnosti možno aj dlhovekosť, lebo už z princípu sú atmosférické motory menej náchylné na poruchy.