Mitsubishi Eclipse Cross v plug-in hybridnom prevedení je moderné auto v podstate v každom ohľade. Práve segment vozidiel, ktoré sú schopné prejsť na elektrickú energiu niekoľko desiatok kilometrov, začína byť pre motoristov čoraz atraktívnejší. O popularite karosárskeho variantu SUV-kupé snáď hovoriť ani netreba. Trom diamantom sa v podobe tohto vozidla podarilo namiešať takmer dokonalý crossover. Slovíčko takmer neprehliadajte, Eclipse Cross PHEV totiž má aj slabšie miesta.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle+.
Zdroj: Filip Kadlečík

Štýlový plug-in hybrid rozhodne treba deň čo deň dobíjať. Aj, keby ste nechceli, donúti vás k tomu spaľovacia jednotka. Atmosférický štvorvalec s mohutným objemom 2,4 l sa síce svojou architektúrou a vďaka dlhoročnej expertíze značky dá považovať za de facto nezničiteľný, čo je obrovské plus, no jeho spotrebu nemôžem prehliadať. Pri jazde s prázdnym akumulátorom si na 100 kilometrov jazdy z nádrže pokojne vypýta aj viac než 9 litrov benzínu. Vysoký apetít pritom nie je kompenzovaný dynamikou, tá je skôr priemerná.

Napriek smädu spaľovacieho agregátu hodnotím pohonný reťazec Mitsubishi ako celok veľmi kladne. Plug-in má predsa jazdiť najmä na elektrinu a v tejto disciplíne exceluje. Navyše, benzínovej dva-štvorke nemožno uprieť hladký chod. Niekedy sa vďaka tomu ťažko rozoznáva, či auto pracuje v elektrickom režime, alebo už sa zapol bežný motor. Za tento fakt posádka vďačí vynikajúcemu odhlučneniu vozidla. Japonci si na ňom dali záležať.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle+.
Zdroj: Filip Kadlečík

Mitsubishi do detailu vyladilo aj súhru medzi spaľovacím agregátom a dvojicou elektromotorov. Áno, elektromotory sú tu dva, jeden vpredu a jeden vzadu, vďaka čomu je Eclipse Cross štvorkolka. Napriek tomu dokáže svoju spotrebu v elektrickom režime udržať na solídnej úrovni

Akumulátor s kapacitou 13,8 kWh totiž vozidlu v praxi poskytuje dostatok energie na prejdenie vzdialenosti 47 kilometrov bez produkcie lokálnych emisií. Tento dojazd nie je oficiálny, ale vyplýva z môjho reálneho testovania a potvrdil sa mi niekoľko dní po sebe.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle+.
Zdroj: Filip Kadlečík

V praxi som s Eclipse Cross vďaka výbornému elektrickému pohonu jazdil približne 95 % času v elektrickom režime. Spotreba benzínu v tom prípade bola buď nulová, alebo veľmi nízka. Fosílne palivo som využíval najmä na dlhších diaľničných presunoch. 

Ak je však Eclipse Cross nabitý, na diaľnici dokáže prejsť dve až tri desiatky kilometrov v solídnom tempe len na elektrinu. Pre mňa toto auto predstavuje ideálny dopravný prostriedok na denné dochádzanie do práce, no jeho talent na život sa prejaví aj mimo denného stereotypu. Napríklad v teréne.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle+.
Zdroj: Filip Kadlečík

Netreba zabúdať na to, že tri diamanty sú špecialisti na pohon všetkých kolies. Desaťročia skúseností sa preto logicky prejavili aj na tomto SUV. Charizmatický crossover dokáže inteligenciu pohonu 4WD S-AWC zužitkovať veľmi efektívne. Mimo asfaltu som sa dostal do situácie, kedy som využil jazdný režim “Snow”, ktorý sa hodí na klzké povrchy. 

Pri prekrížení náprav si v móde Snow Eclipse Cross dokázal okamžite zregulovať preklzy odľahčených kolies a bez zaváhania vyrazil vpred. Sofistikovaný pohonný reťazec dopĺňa komfortná samočinná prevodovka, jej práci nemám čo vyčítať, je prínosom ku komfortu vozidla.